6. november 2008

Har du hørt om Dean Penn?





Ovenstående er billeder fra Dean Penns lookbook. Kollektionen ss09 består mest af kjoler og heldragter. De er smukke, sexede og anderledes. Jeg ville style den lyse kjole, den sort/grå kjole og hvid/grå heldragt, råt med converse, lak&læder accessories og sort neglelak for at opnå et rock-chic look. De sorte stramme kjoler og heldragter ville jeg style med glimmerpumps og guld(ish) smykker. Jeg synes virkelig de har nogle flotte ting i kollektionen - den er sexet og understreger den kvindelige figur.
Bag mærket Dean Penn står autodidakt designer Botan Christensen. Jeg fik lyst til at tjekke Dean Penn ud, da jeg læste følgende i Berlingske Tidende:

"Selv beskriver hun lidt modvilligt stilen således: »Jamen, det er så svært... en blanding af couture og det brugbare. Store kraver, kanter, mange detaljer som i couture, men så kan man bruge det. Det var det måske ikke i starten – der var det mere en fantasi – nu er det tøj. Jeg er god til kjoler. Og til buksedragter. Aldrig pangfarver, men meget sort, måske en støvet grøn, hvid og beige. Ikke print, når der er så mange detaljer, gør tøjet sig bedst i ensfarvet,« siger hun." (Læs artiklen her.)

Den beskrivelse er lige mig! Jeg går i sort, hvidt, beige og grå. Hader Pangfarver. Elsker ensfarvet. Undgår print. Perfekt. Det gode ved Dean Penn er priserne. Priserne starter ved 700 kroner for toppe og 800 kroner for shorts, begge i bomuld. De dyreste ting i kollektionen er kjoler med læderdetaljer, de koster 3.000 kroner. En af Dean Penns største fans er Szhirley. I hendes video til "Gammel Kongevej" har hun ret meget af tøjet på.
Jeg har ikke kunne finde andre online-forhandlere end Ofhelia, de har dette lille udvalg. I den virkelige verden forhandles Dean Penn i Magasin. Tjek Dean Penn på deres hjemmeside.
Lad os holde øje med Dean Penn og håbe at vi (=Kia) en dag, udi fremtiden, finder penge til en af de smukke kjoler eller heldragter, måske en af hver :)
(Billeder fra deanpenn.com's lookbook)

1 kommentar:

Sense of Style sagde ...

fås også hos www.senseofstyle.dk :)