4. oktober 2010

PS1 I love you.

Photobucket

(NAP)

Jeg er kommet frem til at en PS1 large i sort læder er min drømmetaske. Jeg synes at det er en rigtig lærerindetaske, som er klassisk og smuk. Se forresten alle de fine farver lige her - Farverne smoke og midnight er også til at DØ over! Ditte ejer indtil flere PS1'ere og jeg siger jer; de er så fandens smukke og bløde i virkeligheden. Man får helt lyst til at kramme dem og slikke på dem.. Haha. Med en pris på omkring 10.000kr, skal jeg spare GEVALDIGT op og jeg overvejer faktisk at lave mig en taskeopsparingskonto.

Hvilken taske er din drømmetaske og har du erfaring med taskeopsparinger?

27 kommentarer:

Rikke'M sagde ...

Åh, jeg drømmer om en klassisk Chanel 2.55 - og mine erfaringer på opsparingsfronten? Ikke gode. Jeg kan virkelig ikke tage mig sammen og gemme mine penge. Desværre. Suk altså.

Ditte sagde ...

Heheh, jeg er glad for, at du aldrig har givet dig i kast med at slikke på mine. Kramme må du til gengæld gerne. :D

Og ja, lav den opsparingskonto! ;) Men jeg advarer, når du først får en, så stopper du aldrig ;) Her taler jeg ikke kun om PS1. :P

Mads sagde ...

Ingen taske er den slags penge værd.

Marie Joost sagde ...

Hold op den ser lækker ud!

camilla sagde ...

jeg har flere af mine drømmetasker... men jeg har aldrig aldrig aldrig kunne lave en opsparing og ender altid månederne med nogle få kroner på kontoen :D
Jeg plejer at ønske mig dem i gaver ved fødselsdag og julen (-: eller også sælger jeg ud af garderoben ^^

Marie sagde ...

Jeg har en taskeopsparing og det er til en Mulberry - det går super fint :-) Jeg synes ikke det er så svært at sætte penge fra til det. Men glæder mig til den dag jeg skal bruge dem, for at se om jeg så også vil smide dem efter en taske ;-) Jeg har haft min siden juni måned og indtil videre står der 4000.

Lise sagde ...

PS1 er også min drømmetaske. Men måske i noget sort ruskind? Åh det ville være godt :)

Frederikke sagde ...

Har to drømmetasker: En rød Mulberry (ca. 7000) og en klassisk Chanel. (19.000)
Jeg kunne godt finde på, at spare sammen til en taske til omkring 7000 kroner, men jeg kunne ikke drømme om at undvære tøj og sko flere måneder for at købe en taske til 19.000 :-) Overvejer dog, at spare sammen til en BRUGT Chanel. Så er den forhåbentligt lidt billigere ;-)

Frederikke
http://thedifferencebetweenstyleandfashion.blogspot.com/

Lisa sagde ...

Du har god smag i tasker, Kia!

Lyder som en god ide med opsparingen, så er det ihverfald nemmere at retfærdiggøre overfor omverdenen at man har brug SÅ mange penge på en taske...

Lisa.

Sidsel sagde ...

Jeg ejer min drømmetaske - en Givenchy Nightingale som jeg elsker! Jeg synes faktisk heller ikke det var så svært at spare op, bare sørg for at lægge penge til side først på måneden. Eneste svære er næsten når man skal til at bruge pengene.. så kommer man til at tænke på alle de andre ting man også kunne få, så det er vigtigt at holde "eye on the target" :)

Anonym sagde ...

Jeg giver Mads ret!
Det er altså spild af penge for sådan en taske.
Jeg troede, din blog gik ud på at finde billige alternativer, så måske var det en idé? :):)

- Men flot det er den da!

Anonym sagde ...

Jeg giver Mads ret!
Det er altså spild af penge for sådan en taske.
Jeg troede, din blog gik ud på at finde billige alternativer, så måske var det en idé? :):)

- Men flot det er den da!

Anonym sagde ...

jeg har en opsparingskonto til sko og tasker og lign. som koster lidt mere end hvad jeg normal har råd til..
jeg kan kun anbefale at gøre det samme kia! jeg bliver så glad for de dyre køb som jeg spare op til, og så er det også lidt hyggeligt at gå og spare op.. før i tiden (da jeg ikke var på su) satte jeg slet ikke så stor pris på de dyre ting jeg købte, fordi det et nyt køb bare var et i "mængden".

modeselector sagde ...

Da jeg gik i 7 klasse forelskede jeg mig i en Louis Vuitton / muletasken. Den kostede 3600 kr. den gang og jeg oprettede en konto. Jeg lagde tilside hver måned og da jeg så havde pengene have jeg svært ved at bruge dem. Det tog mig ca. 10 år før jeg tog mig sammen og jeg købte LV / muletasken i epi og idag er jeg super glad for den.

SÅ længe man ikke skifter taske hver sæson, så synes jeg godt du kan investere i en taske for livet :)

camilla // olinesmor sagde ...

Jeg har denne i sort og jeg kan sige at den er alle pengene værd. SÅ kom igang med at spare op.

Anonym sagde ...

Hey Kia,

kunne du overtales til at opdatere vores link på linkliste? Vi er rykket over på et nyt site, og hører nu hjemme på www.s-u-s.dk

// Line Love

june... sagde ...

Jeg har længe været forelsket i Mulberry's mange tasker.

Og for nogle år siden, købte jeg min første vintage Mulberry sadeltaske, den har den perfekte størrelse til en byturstaske.. Fra ebay (gav cirka 450 kr.) jeg har senere fået den verificeret i Mulberry i KBH.

Da jeg så fik penge tilbage i skat i år, havde jeg egentlig besluttet mig for at købe en sort Alexa, men den levede ikke helt op til mine krav/forventninger, så endte med en sort bayswater, som jeg elsker! Det er et af mine bedste køb, ever.. Min bærbar kan være der i, med mapper osv. Det er perfekt til studiebrug..

Så JO! Dyre tasker er det værd.
Lav en opsparing :)
Vh. June som aldrig sparer noget op, med vilje ;)
pixeleret.blogspot.com

Sarah sagde ...

Jeg har lige netop fået min drømmetaske. En Alexander Wang Rocco bag.. I Love It!!!

Anonym sagde ...

Uh, hvor har jeg tit tænkt på, at lave sådan en taskeopsparing. Jeg drømmer om noget Mulberry måske en Alexa. Jeg har haft to Mulberry punge og været superglad for dem og slidt dem op. selv om din blog hedder "Fierce og fattig..." og mest handler om budgetkøb, så synes jeg faktisk det er dejligt, at du også har dyre drømme og kan inspirere andre til, hvordan man kan få råd til dyre køb, selvom budgettet er lille. Selvom man mest er til billige high street køb, så kan sådan en lækker taske jo virkelig pifte ens look op.

Anonym sagde ...

Kan klart se det appelerende i farven og materialet.
- men det er ikke rigtig mig med det der one shoulder ting. Og så synes jeg faconen på kjolen er lidt kedelig.
Men altså. Match den med de rigtige stilletter, og en fed halskæde, kan jeg da klart se den er fed!

Anonym sagde ...

Opsparingsideen er jo mildest talt genial!
Har aldrig overvejet at lave en taske opsparing, men kan allerede mærke min mulberry taske tættere på :D !

Freja og Louise sagde ...

Sikke en fed taske! :-D forstår 100% at du overvjer at lave en takseopsparing!
det skal lige siges at det godt kan lade sig gøre, men at man skal være ret tolmodig.. især hvis man er på su!! -jeg har fået råd til min elskede mulberry via en taskeopsparing! :-D

-Louise.
tjek gerne vores blok, vi er ret nye.

vie silencieuse sagde ...

åh er ikke kommet videre end "Ditte ejer indtil flere PS1'ere" og "Med en pris på omkring 10.000kr".

Denne Ditte har for mange penge, og må meget, meget, meget gerne dele de penge med mig :D

Kathrine sagde ...

Min drømmetaske er Mulberry Alexa og Mulberry Baysware.. De er begge rimelig dyre, men mig og min mor har en aftale: hvis jeg slutter gymnasie med gode karaktere bliver jeg en mulberry taske rigere, som studentergave.. IKKE DÅRLIGT! Men det betyder så at jeg skal stramme ballerne gevaldigt sammen :D

Sidsel sagde ...

"Anonym sagde ...

Jeg giver Mads ret!
Det er altså spild af penge for sådan en taske.
Jeg troede, din blog gik ud på at finde billige alternativer, så måske var det en idé? :):)

- Men flot det er den da!"

Jeg er altså helt uenig! Det er fedt at du primært kommer med highstreet-alternativer og leverer "budgetmode", men det er rart at se at du også drømmer om dyre, lækre sager nogen gange. Gina Tricot rækker kun til et vis niveau :)

Anonym sagde ...

Jeg har lige købt min drømme taske. Boyy slash bag i steel grey og med python, den er super cool og utrolig praktisk. Tjek dem ud på Boyysoldiers.com de er ikke mindre en fantastiske og i den lækreste kvalitet;)

Taken her (Boyy) er også meget dyr efter min mening, men den du har i tankerne koster nærmere det dobbelte, fra en taskeelskers syn, kan jeg godt forstå dig, men jeg tror dog aldrig at jeg vil betale så meget for en taske:)

Kia sagde ...

Må straks lave sådan en konto og spare sammen i mange år. Uanset om det bliver den når det endelig er, så er det altid godt at spare op.

Jeg skriver om budgetfund i størstedelen af tiden - Men jeg drømmer jo også ligesom alle andre..

PS1 er altså virkelig min drømmetaske PT.

:)