3. juni 2010

Camilla Skovgaard-sålen..

Photobucket
(carolinesmode.com)

Jeg faldt for en måneds tid siden over en masse lækre støvler fra Bianco med tydelig sålinspiration fra Camilla Skovgaard. Læs det indlæg her. Jeg har på fornemmelsen at denne Camilla Skovgaard-sålinspiration ikke stopper ved Bianco. DinSko har nemlig for nylig fremvist sin fall2010-kollektion og her kan man finde ovenstående støvle. Hverken DinSko eller Biancos bud er direkte efterligninger, men det er klart at de har været ret inspirerede. Sådan fungerer det vel efterhånden? H&M, Zara og Topshop lever af at lave design der er inspireret af de forskellige tendenser og runway-looks og de er eksperter i at lave hurtige alternativer til os fattigrøve. Det samme gælder vel for Bianco og DinSko? Jeg læste forleden et interview med Camilla Skovgaard i et dansk modemagasin. Her er hun negativ på Steve Madden, fordi det mærke laver fuldstændige efterligninger - I dårligere kvalitet, selvfølgelig. Her står jeg også af, men helt ærligt.. Inspiration kan ikke pisse mig af og de der Camilla Skovgaard-såler skal vi nok se maaaaaaaaaaaaange af det næste stykke tid.. Jeg skal helt klart tjekke ovenstående støvle ud til efteråret.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

i feel the same way. inspiration er okay, men når det er direkte efterligninger så er det sgu for sørgeligt. ville aldrig købe en direkte efterligning, det ville føles aaalt for forkert... (:

Chaos sagde ...

Det er en flydende grænse.. Balmain skulle i såfald også gå amok over alle de pointed shoulders, kæder og andet gejl, man har set på folk i denne sæson.

Jeg står af ved skamløse kopier, men så længe de blot er inspireret, så får jeg ikke dårlig samvittighed af at købe fra f.eks. H&M. :)

Julie sagde ...

Det der er MEGET mere end inspiration!! Hendes varemærke er hendes såler akkurat fx ligesom Louboutins er røde. jeg synes det er direkte pinligt at gå ud og købe sådan en efterligning - jeg ser det helt på samme måde som falske chanel og vuitton. Det er vildt at man vil støtte sådan en industri som ikke kan tænke selv overhovedet. Bliver utrolig skuffet over at vi forbrugere ikke kan skelne over rigtig og forkert - for det er jo ligesom vores valg, at påvirke industrien i den positive retning!

Sarah sagde ...

Jeg får det altid så dårligt med mig selv hvis jeg køber en efterligning, så det er jeg holdt op med. Det er bare ikke det samme.
www.boennen.wordpress.com

Fashion Affairs sagde ...

Hej Kia, jeg tænkte på, om du var ude ved Amager Strandpark/Kastrup Havn i går? Synes nemlig jeg spottede en, som lignede dig?

- Emma

Lea sagde ...

hej kia, ved du hvor man kan købe dinsko henne? i københavns området? :)

Kristine sagde ...

Og Friis & co vel ikke at forglemme ;-)

Claudia sagde ...

De sko er bare for lækre! Og det er skønt at os fattigrøve også har en chance for at få del i den lækre sål! Ved du hvor DinSko har afdelinger i Danmark?

Fashion Affairs sagde ...

Der findes ikke DinSko i Danmark, men derimod er der et par rigtig lækre DinSko lige over sundet - i malmö :)

Ciao'
Emma, Fashion Affairs

http://fashion-affairs.blogspot.com/

Ditte sagde ...

Jeg er ærlig talt ikke så begejstret for skoen, for jeg synes at grænsen mellem inspiration og kopi er overskredet. Camilla Skovgaards varemærke er jo hendes såler, ligesom Louboutains (med de røde)..
Så jeg er helst foruden i denne omgang.

Fie sagde ...

Det er meget få, som sætter trenden idag. De fleste følger bare efter, og sætter deres eget præg :)
Sådan er verden blevet.

Kia sagde ...

Jeps, der er en fine line mellem kopier og inspiration.

Jeg er ikke tilhænger af modekungen.se og deres ret vellignende kopier f.eks.

Men jeg kan sgu godt leve med ovenstående sko uden at få et stik i hjertet. De er jo ikke en direkte efterligning overhovedet. Der er så meget der er ændret.

:)

Tak for jeres tilbagemeldninger.

Kia.