28. juni 2009

Byens bedste japanske takeaway..

..finder du på Christianshavn. Dondon er japansk takeaway og frisk billig sushi. Det ligger 10min. fra mit hjem - virkelig dejligt! I dag besluttede jeg mig for helt almindelig "kedelig" sushi i denne varme. Det var så lækkert og friskt. Jeg betalte 99kr for 12 stykker - Spiser for det meste kun sushi med mine veninder og når jeg skal spise alene. I dag har jeg været alene hele dagen, da min kæreste i går tog til Roskilde festival før tid. Hegnet blev væltet kl 21!.. Har en vild lyst til at købe en billet og komme afsted nu. Føler virkelig at jeg går glip af noget. Men altså, jeg har jo ikke pengene, så jeg må leve med en éndagsbillet..

Søndagen er blevet brugt på sushi, vasketøj og senere har jeg planlagt en lille tur til den lokale paradis-is. Mmmmhmm.. Dejlig søndag!

7 kommentarer:

Katrine sagde ...

Hej Kia :)

Jeg tæller nærmest timer til, jeg skal afsted på min endagstur til Roskilde, så kender alt til længslen... Nå, det var faktisk tøj jeg ville snakke - for kunne du med dine kreative evner sammensætte et muligt festivals outfit, som både skal være praktisk, lækkert (fordi jeg har en halv-date på festivalen med en indtil videre deeeejlig fyr) og casual, fordi vi jo render rundt mellem mennesker, som har levet (suk!) i den verden i knap en uge.

Knus fra Kat.

Kia sagde ...

Hej Katrine,

Jo da. Jeg skal se om jeg kan stykke noget sammen. Hvilken dag tager du afsted?

Jeg satser selv at tage afsted fredag.

Kia.

Katrine sagde ...

Jeg satser på lørdag, for arbejder til hverdag.. Jeg vil så gerne høre Lily Allen lørdag, men min veninde vil afsted søndag, så vi forhandler lige ;)

Men tænk hvis man på magisk vis fik fat i et par bukser på torsdag med en billet i?! Drømme drømme..

Kia sagde ...

Ok, jeg overvejer også søndag for musikken og fredag for drukken og stemningen. Tror det bliver fredag.

Hehe, ja. Håber at vi får fat i en billet.

Kia.

Anonym sagde ...

Hej Kia:)
Hvor dejligt med noget billigt japansk take away. Er også fra øen(Amager) men har dog aldrig hørt om "Dondon". Hvor ligger den henne?
Vil iøvrigt stærkt anbefale Amager Sushi på Øresundsvej, hvis du ikke allerede kender den. Klart et besøg værd, bedre sushi findes der næsten ikke.
Mvh .

Katrine sagde ...

Hej - eller meget tidligt godmorgen Kia - igen :)

Jeg sender dig lige en mail, bare så du tjekker den i løbet af dagen, hvis du har tid. Har lige et spørgsmål.

Nyd din dag!

K.

Kia sagde ...

Hej Anonym,

Dondon ligger overfor Christianshavns metrostation og deres slogan er vist "Byens bedste og billigste sushi".. :) Klart et besøg værd.

Yes, kender godt Amager sushi, også et ganske udemærket sushisted..

Katrine,

Har set og besvaret din mail..
God aften.

Kia