De er noget tid siden at jeg har linket til en relevant artikel om modeblogging. I går udgav Berlingske Business en artikel omkring modeblogging og samarbejde med firmaer. Jeg synes at det er en relevant og nødvendig diskussion. Så tjek linket ud herunder og skriv gerne dine tanker om det der eller her i kommentarfeltet.
Ch-ch-ch-ch-check it out: Modebloggere giver firmaer troværdighed.
6 kommentarer:
MEGET relevant diskussion. Må indrømmejeg allerede er træt af at kigge på Friis-produkter der bliver vold-flashet på diverse blogs fordi samarbejdet er med SÅ mange bloggere. Men det er på den anden side også godt at et brand som Friis der for ikke ret lang tid siden var et no-go har lyttet til bl.a. bloggerne og nu har langt federe og fashionable produkter. Det er en hårfin grænse?
Hej Kia
iih tak for linket! Jeg fandt den i går, men glemte at skrive ned hvor jeg fandt det. fjollet i know :) Du har ret, det er en interessant artikel.
kh
Hej Kia,
Interessant artikel. Jeg er meget enig i, at det er en relevant og nødvendig diskussion at tage. Om løsningen på problemet med ugennemsigtighed hos os bloggere skal være lige så "drastisk", som i USA, vil jeg dog forholde mig kritisk til. Det lyder - efter min mening - lige formynderisk nok :)
/Maria
Meget spændende problemstilling. Skal faktisk netop til at skrive et større projekt om markedsføring via blogs, så tak for linket:)
Cool at I synes om linket. Det kunne godt gå hen og blive en kedelig diskussion. Men jeg synes at den er nødvendig.
Kia.
Jeg må indrømme, at jeg efterhånden er begyndt at tvivle på, om danske modebloggere omtaler visse produkter fordi de rent faktisk syntes de er fede, eller om der er tale om skjult reklame.
Jeg har efterhånden læst modeblogs i lang tid, og jeg syntes der nærmest er sket en eksplosion i antallet af produktomtaler, og jeg syntes egentlig ik det er særlig fedt. Ofte er det lige på vippen til at være ren reklameomtale, og hvis jeg vil ha reklamer kan jeg finde dem i modemagasinerne.
Jeg syntes noget af det fede ved modeblogs netop er, at det er et reklamefrit medie, og det er ærgeligt at skjult reklame (Måske!!) i stigende grad bliver en del af de danske modeblogs.
Bare min mening :)
Send en kommentar