10. april 2009

Min tur i American Apparel.

Min kæreste ville i en kæmpe motorcykeltøj- og tilbehørsbutik og jeg ville i American Apparel. Ved hjælp af et kompromis, som vi er rigtig gode til i dette forhold, nåede vi begge ting, selvom de lå i to forskellige ender af byen. Motorcykelbutikken var en succes for min kæreste, som erhvervede sig en ny hjelm. American Apparel var en succes for mig. Butikken var kæmpe, servicen var i top og personalet var hjælpsomme. Det eneste minus var deres prøverum, som var meget små med to klapper, der skulle agere dør. Problemet var bare at klapperne var for korte til at nå hinanden på midten, så jeg strippede for alle i butikken, da jeg skulle prøve mine 12 medbragte ting i prøverummet. Godt at man ikke er genert.






American Apparel er klart et besøg værd, hvis du er i en europæisk storby. Jeg prøvede mange velkendte ting fra AA, bl.a. den transparente bodystocking, lycraleggings med lynlåse, jerseynederdele, bløde hoodies og fine basic toppe. MEN, når man har en økonomi som min, kan man dog ikke give den max gas i skønne butikker. I AA er tingene ikke billige og de fleste ting kan man få lignende udgaver i highstreetbutikker. Jeg valgte derfor at holde mig til klassikerne, mens jeg messede: "Hvad kan man IKKE få i highstreetbutikkerne?".

Jeg købte kjolen med de mange anvendelsesmuligheder - "Le Sac dress" til 38euro (ca. 280dkk). Kjolen kunne fås i mange flotte farver og forskellige kombinationer med bindebåndet. Jeg købte den i mint, mest fordi jeg elsker farven. Jeg tror at jeg denne sommer vil komme til at bo i kjolen, grundet de mange forskellige måder at binde den på. Se hvor mange måder Le sac kan bindes her. Først skal kjolen bruges til en konfirmation i slutningen af denne måned. Her vil jeg bære tårnhøje biancopumps med sløjfe og en blazer. Kan du lide Le sac dress? Nogle gode råd til at binde den?
Det flettede bælte gav jeg 12euro (ca. 90dkk). Jeg vil bruge det i taljen når jeg har løse kjoler og skjorter på, i håret når jeg føler mig boho og i mine denimshorts til sommer.

Det navyfarvede "circle scarf" har jeg længe ønsket mig. Jeg gav 31euro (ca. 230dkk). Jeg har allerede haft det for meget på, og som du kan se er anvendelsesmulighederne (næsten) uendelige.
Alt i alt en dejlig tur i AA. Har du købt noget hos AA før? Hvad synes du om det?

8 kommentarer:

Pixels og Poesi sagde ...

har selv et circlescarf som jeg elsker. har gået med det ca. hver dag siden jeg fik det for 2-3 måneder siden :b

hvordan er kjolen i str.? tænker lidt på hvordan den mon ville passe en str. xs på kun 165 cm :)

Kia sagde ...

Den er onesize. Kan strammes ind og ud til alle størrelser. Længden bliver længere jo mindre man er.. :)

/m sagde ...

Kan du ikke flashe kjolen på, Kia? Farven er virkelig fantastisk fin - men jeg gad godt se den på et normalt (= ikke AA-modella) menneske, før jeg kaster mig ud i et køb. Pretty please? ;)

Kia sagde ...

Hej du! Jo, skal nok flashe et billede snarest.. :) Kia.

Anonym sagde ...

Haha... kender godt det med at strippe for hele butikken. Godt råd: hold jer fra French Connection butikken i Covent Garden i London. Det er et stort prøverum... ingen båse. Bare dig og alle de andre damer.

Anonym sagde ...

Lige præcis de to ting er mine yndlingsejendele fra AA! Det der med at de kan bruges på så mange måder er altså helt fantastisk. Jeg levede bogstaveligt talt i le sac sidste sommer - det vigtigste, synes jeg, er at have en længere snor end den medfølgende, og det kan jeg jo se, at du allerede har erhvervet dig. Derfra er det bare at eksperimentere foran spejlet - jeg er bl.a. meget til en stropløs version med båndet op om halsen!

Kia sagde ...

Haha. Den butik vil jeg undgå så.. :)
Ja, den stropløse version om halsen er jeg også ret glad for.. Le sac er total favoritkjole..

Michelle Maria sagde ...

EEEEEJ, hvor er jeg ærgerligt over, jeg for en måneds tid siden købte et circlescarf fra Becksöndergaard, når man kan få dette FANTASTISKE fra AA! OORH, det vil jeg ha'! :o Det er så stort og lækkert og ih og åh.