4. maj 2009

Seneste køb - Godter fra genbrugen.



Mit kamera døde uheldigvis for en måneds tid siden. Jeg har imellemtiden lånt min søsters, men det skulle leveres tilbage i torsdags. Jeg er helt kameraløs nu og har til dette indlæg brugt min kærestes telefon. Jeg går og venter på at der går nogle feriepenge ind, så jeg kan købe mig et nyt. I må desværre tage til takke med mobilbilleder indtil jeg finder på noget. Måske er der nogle der vil sponsorere et kamera? :)

I torsdags var jeg til undervisning på seminariet. En studiekammerat fortalte mig om "genbrugen" ved siden af semi. Ifølge hende var det nærmest genbrugs"heaven" og hvor havde hun dog ret! Jeg kom hjem med en ubrugt rosa semitransparent silkeskjorte og en ubrugt fantastisk juvelblå blazer. Jeg kom af med 75kr ialt, gode priser. Jeg forudser at silkeskjorten og blazeren vil blive brugt rigtig meget i løbet af dette forår og sommer. Jeg skal helt sikkert forbi den genbrug nogle flere gange i de næste par måneder. Har du gjort dig nogle genbrugsfund for nylig? Nogle gode tips til genbrugsbutikker i nærheden af København? - Med genbrug mener jeg ikke "KBH K" og "Wasteland". Jeg snakker rigtigt genbrug med frivillige ansatte og gammelmandslugt, du ved.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvad var det for en genbrug du var i ? :)

Kan anbefale genbrugen på Vesterbrogade, den er lidt større og ikke så gammelmandslugt, men stadig fyldt med gode fund til ikke så gale priser! :) Også Kongens Klær' Men det er sværere at finde de små gode røde kors (osv.) butikker.

Jeanne sagde ...

Der ligger to røde kors butikker på Nørrebrogade. En lige før runddelen, og så en lige ved nørrebro st. - men man skal være heldig for at finde noget der :)
Derudover har de en god røde kors på istedgade!

Michelle Maria sagde ...

Jeg fandt en super lækker boyfriend blazer i marineblå for en måneds tid siden.. Der var ophørs'udsalg' i denne genbrug og derfor var der 50 % på alt i butikken.. Og det er jo sindssygtbilligt i forvejen, så jeg kom af med en 20'er og har allerede brugt den flere gange! :D

Chanette sagde ...

ud lyder nice!
Vil du ikke lave en guide, med adresser osv. på de genbrugsbutikker du plejer at gå i? også gerne andre butikker (;
Skal nemlig til kbh her d. 20..

Kia sagde ...

Anonym - Genbrugen på Vesterbrogade er helt herlig. Den kigger jeg ofte i. Men deres priser er pebrede.. Kongens klær' har jeg ikke så meget erfaring med, men jeg mener også at det er pebret.

Jeanne - Tak for råd! Jeg er nemlig ikke så kendt på Nørrebro. På nær, Times up på Blågårdsgade.

Michelle Maria - Det lyder godt, hvor var det dog henne?

Chanette - Jeg plejer ikke at gå mega meget meget i genbrugsbutikker. Men jeg kan anbefale dig at gå i de små genbrugsforretninger som røde kors og kirkens korshær. Hvis du leder efter luksusgenbrug kan jeg anbefale KBH K, wasteland og times up på Nørrebro. I pisserenden kan du finde meget godt genbrug bl.a. FN92, som har fine ting.

Kia.

MAB sagde ...

Jeg tror det er enten røde kors eller kirkens korshær, som har en genbrug lige ved gammeltorv/nytorv. Der er ret mange gode ting, især har jeg fundet flere flotte ting i pink :)

Maria sagde ...

Jeg kan på det varmeste anbefale Genbrug på Jagtvej 199 (næsten helt oppe ved Østerbrogade). Der har de simpelthen så mange kjoler opdelt efter årtier. Der er også andre beklædningsstykker, men det er klart kjolerne, der fylder mest. Jeg mener at priserne ligger i omegnen af 150-250 kr., så det er desværre ikke så billigt, at man falder bagover af benovelse. Men klart et besøg værd.

Eva sagde ...

Jeg kan godt anbefale at smutte forbi alle de genbrugsbutikker, man ser i provinsen. Priserne er absolut gode og tingene bliver ikke revet væk lige så hurtigt som i Kbh.

Har gjort flere kup gennem tiderne i provinsen :)

Kia sagde ...

mab - Uhh, ting i pink. Lyder godt. Hvad fandt du?

Maria - Tak for det gode tip. Kører forbi der en del gange om måneden, så jeg må ind og kigge. Kjoler er min svaghed.

Flicka - Godt tip. Provinsen og forstæderne.. Gode genbrugsfund.

Michelle Maria sagde ...

Kia: Det er desværre helt i Århus ;) Viby J, genbrugen ved siden af Viby centret, hvis nogen er interesserede!

Kia sagde ...

Ok, Århus er langt væk.. Ophørsudsalg i en genbrug lyder da også for godt til at være sandt..

Kia.

Michelle Maria sagde ...

Jeg var lige derinde i dag, og da havde de ikke 50 %. De skulle måske ikke lukke alligevel? De er så mystiske derinde, haha. Men priserne er fantastiske. Fandt lige et par lækre ting idag igen:
En sort læderjakke, jeg vil sy lidt ind til 95 kr, en blomstret blazer og en Stella McCartney-ish blazer til 45 (BEDSTE KØB EVER) Kom af med 175 kr. i alt for de tre jakker.