6. juli 2009

Test - Neglelakfjerner og neglelak fra Depend.

Jeg fik for en uges tid siden en mail fra Helle. Hun arbejder for Star PR, som er et PR-firma der promoverer diverse ting. Hun sendte mig gratis neglelak og neglelakfjerner fra Depend. Jeg bruger Depend neglelak i forvejen og tænkte at lidt nye farver til samlingen ville være rart. Jeg har aldrig prøvet neglelakfjerneren før, så den så jeg frem til at teste. Neglelakkerne fra Depend passer perfekt til mit budget. Jeg ville aldrig aldrig aldrig give 200kr for en chanelneglelak når jeg kan få fine alternativer til bedre priser. Depend er bestemt et af de gode alternativer. De er små, men koster kun 19.50. Man kan købe mange af dem før man ender op på chanel-prisen. Jeg bruger neglelak hver eneste dag og skifter farve efter outfit.. Ja, det gør jeg altså! Måske jeg skulle løbe en tur, med alt den tid jeg åbentbart har.. :) Neglelakken dækker for det meste første gang og der er så mange forskellige farver og nuancer at vælge imellem.

Jeg har en meget sart hud og næse, så jeg har virkelig problemer med almindelig neglelakfjerner. Jeg får ondt i hovedet af acetonen og tager diverse forholdsregler for at min lejlighed ikke lugter i flere dage. Denne neglelakfjerner fra Depend er miljørigtig og lugter slet ikke. Den fjerner neglelakken på en skånsom og god måde. Min næse klarede i al fald at bruge det uden at åbne alle vinduer i lejligheden. Derudover skulle den være bedre at bruge, da den hverken indeholder acetone, olie eller parfume. Jeg er glad for neglelakfjerneren fra Depend og vil anbefale jer at prøve den, hvis I er ligeså sarte som mig.

Hvordan har I det med at bruge 200kr på neglelak? Er I også på budgetneglelak?

43 kommentarer:

Helene Vang sagde ...

Er fuldstændig enig. Hvorfor bruge 200 kr. på neglelak? Dee penge kan man da investere i tøj eller andre gode sager :)

rijaH sagde ...

Jeg har ikke noget problem med at bruge 200 kr på en neglelak. Nogen går op i at købe dyre tasker andre køber dyre neglelakke ;) Jeg skifter også hver dag stort set og har omkring en 70 stk. Det er en hobby som jeg bruger meget tid på. Men jeg er enig med dig i at Depend har rigtig gode alternativer til Chanels farver og heldigvis da, det er da fedt at kunne købe noget billigt og så hvis man virkelig synes om den så skifte den ud med en chanel eller dior bagefter :) Og mht. til neglelaksfjerner har Matas, de stribede en neglelakfjerne med glycerin som også er meget skånsom og man ikke får hovedpine af. Så hvis man ikke lige har mulighed for at købe depends så kan den i hvert fald klart anbefales :)

Signe sagde ...

200 for en neglelak virker også helt skudt i hovedet. Det ville jeg aldrig få mig selv til at købe.

mette louise sagde ...

helt klart budgetneglelak.. sværger selv til Depend, men hvordan kan man også andet? gode farver der holder, dækker og er billige q;

/mette
www.metteonpurpose.blogspot.com

rijaH sagde ...

Hov vil lige tilføje: har selvfølgelig ikke 70 chanel neglelakker :P men 70 af forskellige mærker bla. chanel, OPI, China Glaze, Depend osv ;) og de går i prislejet 20kr op til 170 kr :P
Og de chanel jeg har, har jeg også først købt da jeg har fået gavekort til Matas ;) så mine egne penge vil jeg nok ikke bruge på det, men hvis jeg får gavekort, kan jeg ik se noget problem i det.

Michelle-Marie sagde ...

200 kr er absolut alt for meget for en neglelak - ihvertfald i min verden.
Jeg er også tosset med negeleak. De pifter det hele lidt op - men jeg behøver ikke bruge 200 kr på at farve mine negle. Selv har jeg fundet nogle i en Tiger butik, som er okay.

Therese sagde ...

Jeg bruger for det meste billigere alternativer fra Loreal osv.
Der er dog én farve som jeg tit bruger, en knald rød. Dén har jeg fra Chanel - for jeg syns den holder bedre end de andre.
Men dyre er det...

karenmarie sagde ...

jeg bruger kun chanel neglelakker. jeg ved godt det er super overfladisk at sige, men det er fordi jeg synes de er pæne at have stående fremme på mit makeup bord(ligesom parfume flasker), og selvfølgelig fordi jeg godt kan lide farverne. men det er vel bare en priotering. jeg synes ikke det er mange penge, jo i forhold til mad og drikke. men når jeg tænker på hvor ofte jeg bruger mine neglelakker iforhold til kjoler og så meget andet. jeg vil skyde på jeg har brugt alle mine chanel neglelakker mellem 50-200 gange/dage - eller hvordan man end tæller det, og i den sammenhænd synes jeg ikke det er dyrt. hvis det giver mening:)

Miss Jeanett sagde ...

Jeg ville hellere aldrig betale de 200 kr for en Chanel neglelak. Min personlige favorit er Barry M - vildt billigt og super holdbar!

jettemia sagde ...

er enig med karenmarie at de er flotte at have fremme.. men jeg ønsker for det meste chanel neglelakkerne i gaver, så det ikke går ud over min egen pung. har også erfaret at de billige lakker, er lige så gode som de dyre. syntes ikke en gang chanel holder i længere tid end de dyre.

Ditte sagde ...

Jeg er også helt vild med Depend neglelakken. Bruger dem stort set altid, og så er farverne helt utroligt fine:)

Regitze sagde ...

Jeg synes ikke Depend neglelakkene er sådan rigtig gode, de er meeeget tynde i det :S

Min favorit er Barry M, som jeg køber over Asos, de er næsten ligeså billige, ser lækre ud, og virker super godt.

Jeg kunne godt finde på at investere i en Chanel neglelak, hvis jeg en dag havde pengene til at gi' 200 for én neglelak. Men ja, som der også er en eller flere der har kommenteret, ser de bare så luksuiøse ud... Meeen pt. ville jeg ikke bruge så mange penge på en neglelak :)

Simone sagde ...

KIA! hvordan klarer dine negle at du har neglelak på hver eneste dag? Da jeg i en periode gjorde det, var mine negle ødelagte i flere uger.

Sacha sagde ...

Jeg er klart tilhænger af de billige lakker, især depend som jeg faldt over første gang for et par år siden.
Inden da købte jeg lakkerne fra Yves Roches, som er i samme prisklasse.

Depend er muligvis lige så dyre regnet ud på literprisen som chanellakkerne, men i det depend sælges i mindre flasker, så er der god chance for at lakken bliver brugt op inden den bliver dårlig.

Til gengæld er jeg nok miljøskadet, for jeg anvender acetone som neglelakfjernere - man er vel ikke kemiker for ingenting ;)

Malene sagde ...

Jeg forelskede mig først i chanel neglelakkerne, fordi de ser så fine ud ved siden af parfumeflakonerne, men faktisk synes jeg, de tørrer utroligt hurtigt! Hvilket jo er stort +, når man skrifter farve tit, og ofte inden man skal ud af døren.

Jeg er også stor fan af Barry M. De fås i SÅ mange fine farver, og jeg køber altid stort ind af dem, når jeg er i London - der kan man købe dem i TOPSHOP til den nette sum a 2,95 pund stykket!

Cecilia sagde ...

Jeg har ikke noget problem med at give de 170 kr. som en Chanel neglelak koster. Jeg synes klart at nogle af de bedste neglelakker jeg har er fra Chanel. De tørrer hurtigt, og holder godt!
Og som andre også skriver er de jo pææææne at have stående fremme ;)

Min neglelak fjerner er dog også fra Depend, og den fungerer ganske upåklageligt!

Anonym sagde ...

200 kr for en neglelak er da fuldstændig hul i hovedet! "Jamen den er pæn at have stående fremme," jøsses, en mere overfladisk og komplet ligegyldig kommentar skal man da lede længe efter!

Jeg tager også hatten af for Depend. Ellers er ELF og en god og billig mulighed :)

Bailey sagde ...

Jeg er også en af dem der gerne giver 165kr (som Chanel koster ;)) for en neglelak. Min erfaring er bare at Chanel holder bedst - på mig! Og så er det de farver jeg har brugt absolut mest. Så hvis jeg regner ud hvilke neglelakker der har kunne betale sig bedst, er det i alle tilfælde Chanel.
De billige jeg har fra eks. H&M og Barry M (alle til ca. 30kr) holder bare ikke på samme måde, eller tørrer på samme tid.

christina sagde ...

jeg stemmer også for depend, da de holder godt :) har dog også opdaget "viva la diva" som jeg tror er svensk og kan købes på båden til sverige og i åhléns i göteborg - den er også til 30-40kr og holder glimrende!

ps: anonym som siger, at det er overfladisk at have chanel-lakker, fordi de er pæne at have stående fremme - det er da lige så overfladisk at putte neglelak på, fordi det ser pænt ud? det har da heller ikke nogen praktisk funktion, andet end pynt. ?!?! at man så synes at det ikke er pengene værd, at give penge for en neglelak, der ikke kan mere end en billigere lak, er en anden ting. men at kalde folk for overfladiske fordi de betaler penge for noget, der har en pynte-funktion, er da noget mærkeligt noget, eftersom du åbenbart selv køber neglelak - som ikke er andet end en pyntefunktion.
håber det gav mening.

Pernille sagde ...

Jeg køber højest 2-3 forskellige neglelakker om året, så jeg vil hellere "investere" i en chanel som jeg bliver vildt glad for end at have en masse stående jeg alligevel ikke får brugt. På den måde begrænser det også mit køb af neglelak, og det kan vel ikke være helt dårligt.

Charlotte sagde ...

Jeg er til Chanel. Bruger neglelak rigtig tit - men arbejder med computer/tastatur hver eneste dag og det slider virkelig på lakken. Men syntes Chanel samt overlak fra Mavala er det der virker bedst for mig.

Anonym sagde ...

Christina - Nej, det giver igen mening!

Du har jo neglelakken på fordi den er pæn. INGEN kan se på din neglelak hvilket firma den er fra. Det er blot til pynt.

Men når du har neglelakken stående derhjemme med et stort Chanel-logo på, er det da ene og alene fordi du gerne vil have folk lægger mærke til den. Du ville jo ikke have den stående fremme til pynt hvis det var et alm. H&M-produkt. Dét ER da overfladisk!

Anonym - Sarah.

Sara sagde ...

Jeg kan sagtens finde på at bruge penge på Chanel neglelakker. Synes de er pænere end nogen af de andre neglelakker jeg har, og de holder godt.
Hvis jeg så lige skal sige min mening om Depend, synes jeg de laver nogle fede farver i neglelakker, men holdbarheden er altså ikke den bedste. Men hvis man skifter neglelak stort set dagligt, er holdbarheden vel ikke så vigtig. Jeg har dog en del neglelakker derfra, da de laver nogle pæne farver, som ikke er til at finde fra andre mærker

Kia sagde ...

Wow, sikke mange kommentarer og meninger I har. Hvor er det dejligt at se at I stadig er derude!

Først og fremmest - Jeg synes IKKE at det er overfladisk og snobbet at købe dyre lakker. Jeg gør det bare ikke. Er og bliver en modedulle, så hvis jeg modtager dem i gaver eller er på ferie kan det godt være en dyr neglelak i kurven. Men til hverdag sværger jeg til Depend, Maybelline, MAC på udsalg, L'oreal og andre budgetneglelakker. Dette gør jeg af flere grunde - En af grundene er at jeg ikke har 200kr afsat til neglelak. Jeg skifter OFTE, bruger overlak (hjælper på holbarheden) også generelt lever mit liv på budget. Men alt det ved I jo. Misundelse til alle jer der har chanel og dior stående. Mine prioriteter er anderledes. De dyre lakker er jo lækre og eksklusive! Jeg forstår jer.

Ang. mit storforbrug af neglelak - Mine negle tåler bare meget lak (??) og så behandler jeg dem godt med diverse cremer og små korte pauser, hvor jeg ikke har lak på. F.eks. når jeg skriver opgaver eller andet..

Diskutér endelig videre. Jeg følger med.

Al magt til neglelak!

Kia.

Marie sagde ...

Anonym - Jeg må altså vove at påstå, at jeg er enig med Christina. Det er vel ikke anderledes end at vælge eksklusive tøjmærker frem for H&M, eksempelvis?

Dem der har nævnt det her, går vel ligeså meget op i hvordan deres hjem ser ud, som hvordan de selv ser ud, og det synes jeg da absolut ikke er overfladisk. Det handler om det visuelle, præcis ligesom farven på lakken gør. Ens hjem siger jo ligeså meget - hvis ikke mere - om hvem man er, som et outfit gør.

LostInHerDreams sagde ...

Er helt klart også på budgetneglelakker... 200 for en neglelak er jo vanvittig... Hvem der bare havde så mange penge!

Sacha sagde ...

Til alle jer, som mener at det er sindsygt at give så mange penge for en neglelak.
Hvis I kigger på jer selv, har I så ikke en gang imellem gjort et "luksuskøb"?
Hvad enten det er i gaderobeskabet, på badeværelseshylden i køkkenet eller en bytur/cafétur etc.

Sådan en caffé latté på ex. Baresso koster jo langt mere, end hvad man kan gøre det for hjemme?

Stumtjeneren sagde ...

Jeg synes virkelig ikke at depend-lakkerne fungerer... De tørrer ikke særlig hurtigt, men endnu vigtigere så har dem, jeg har forsøgt mig med langt fra dækket med et lag. Der skulle mindst to lag, gerne tre til for at det dækkede fuldstændigt - og så bliver det altså hurtigt dyrt i længden. Så jeg er også klart til chanel - de dækker med et lag og tørrer hurtigt.
/Clara

Kia sagde ...

Ang. om depend dækker. Jeg tror også det kommer an på farverne man bruger. Nogle gange skal jeg kun bruge et lag når det er mørke farver. De lysere farver skal bruge to. Det synes jeg er helt ok. Da jeg brugte min venindes dior vernis bubblegum skulle jeg have to lag på..

Man igen, forstår godt alle chanel og dior brugerne.. :)

Kia.

nibdib sagde ...

Ville uden tvivl gerne bruge 200 kr på en chanel neglelak. Jeg har både fra depend og fra chanel og dior og YSL og alt muligt andet, og jeg elsker det, men der er bare så meget mere stil over dem fra chanel. De holder desuden bedre! :D faktisk hellere spare op til en lækker neglelak nu og da, hvis det endelig var, istedet for bare at fise pengene af på små neglelakker.. man skal sku da gi sig selv lidt luksus :D

Anonym sagde ...

De dér Depend neglelakker lyder super gode, men er jeg den eneste der ikke ved, hvor de kan købes? Synes ikke at jeg er stødt på dem før! :)

trine shanti sagde ...

en dejlig neglelak debat her:D
er selv storforbruger af neglelak og ting til negle:D
er også enig i at depend neglelakker ( kan købes i matas osv. til anonym ovenfor;)) er rigtig gode, især fordi de har nogle anderledes og kraftige farver end mange andre mærker.
jeg køber ofte neglelakker efter farver, da jeg elsker at have pink, neon og grøn på fødderne og hænderne:) så jeg blev meget glad da jeg opdagede depend. de holder også bedre end andre billige mærker synes jeg!
desværre er de dyrere mærker ikke så gode til at lave vilde farver synes jeg.
jeg har en chanel neglelak,(gave;))og jeg må sige at den er god! den holder i længere tid og trods dens kraftige farve behøver den kun et lag:D
menmen, synes også det er mange penge, når man ofte skifter lakken!

så hvad med at bruge billig lak, når man elsker at skifte farven og en dyere en af slagsen når man vil have en lak der holder hele ferien uden den skal skiftes:D

rijaH sagde ...

Vil da gerne slå et slag for Barry M her så når vi snakker billige lakke. Den kan fås for cirka 25 kr. og fås i en masse fede farver.. Og den har lidt mere end Depend i :) Faktisk 5 ml mere :) www.barrym.com og hvis i taster lollipop26 ind i rabat kode, kan i vist stadig nå at få en gratis limited edition neglelak med :) Kan også kun anbefale makeuppen de har!

Anonym sagde ...

Jeg er selv meget glad for Chanel neglelak, da jeg syntes de holder langt bedre end de billige lakker. Har også prøvet lakker fra Depend, men skulle bruge mange lag og mine negle så kun pæne ud i en dag eller to. Når jeg bruger min sorte Chanel lak med et enkelt lag holder en mindst fem dage - medmindre jeg leger håndværker eller lignende!

Anonym sagde ...

Er der i øvrigt nogen der kender noget til mærket "Butter" - de kan bl.a. købes hos Asos og ser virkelig lækre ud men har ingen erfaring med dem...
/Maria

Anonym sagde ...

Den anmeldelse af neglelakfjerneren kom du meget let-og-elegant udenom. HVor god var den så? Fjernede den skidtet?

Bare fordi man får noget gratis må man godt liiiige være kritisk også. Det er jo ikke freaking alt for damerne det her?

Kia sagde ...

Hej anonym.

Din meget kritiske kommentar er rimelig fjendsk. Hvis du vil have en uddybning, kan du jo spørge.
Jeg vil alligevel svare dig på dit spørgsmål om neglelakfjerneren.

Neglelakfjerneren fjernede neglelakken rigtig godt og jeg vil selv bruge den fra nu af. Da jeg er sart og ikke er glad for almindelig neglelakfjerner. Men det synes jeg nu også at jeg fik skrevet. Ok?

Smil til verden,

Kia.

Anonym sagde ...

Jeg bruger chanel neglelak men også billigere alternativer. Jeg går efter farverne og ikke mærkerne. Og så synes jeg, at det er lækkert at kunne forkæle sig selv i ny og næ med noget luksus.

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Jeg kan godt lige at prøve så mange forskellige neglelakker som muligt. Jeg kan især godt lide Dior's lakker, men som Chanel er de også dyre. Så længe man blander går det ikke så meget ud over pungen. Jeg plejer dog at købe for ca 500 ad gangen og bestille hjem fra USA, der kan man få sindsyge billige neglelakke for 25 kroner, som de bruger i salonerne i usa. De fleste kender snart Essie mærket, men også OPI, China Glaze, Color Club, Creative, Nubar, Zoya, Misa er gode og billige. I england er mærkerne Butter, Nails INC, Models Own og Barry M gode mærker og som nemt kan købes på nettet. Min hemmelighed er at søge efter swatches dvs farveprøver som andre har lavet og lagt op på deres side, så jeg kan få et indtryk af hvordan farverne ser ud inden jeg køber dem. Jeg har selv sammen med en veninde begyndt på en blog hvor vi anmelder neglelak, så hvis der er nogen der vil kigge forbi er de hjertelig velkomne.

Jeg kan selv godt lide Depends lakker da de tit er rigtig gode i forhold til feks rimmel, l'oreal og maybelline som jeg synes er lidt dårligere i konsistens og sværere at ligge på. Gosh laver derimod også nogle fantastiske lakker efterhånden synes jeg. Og i denne uge har de vist tilbud i føtex på 3 gosh ting til øhm 100 tror jeg.

Jeg har endnu ikke kunne finde depends neglelakfjerner for jeg synes den er rigtig god.

Og hvis i ville kigge på bloggen er det www.neglenymfer.dk

Hej hej og fed blog du har her. Jeg laver lige et link til den fra vores blog.

Sussi

Emma sagde ...

Jeg har selv 17 neglelakker - bla. 4 fra Depend, 2 fra H&M og 1 fra Rimmel. Dem fra Depend syntes jeg er fine nok, men syntes ikke at de holder så længe, men de er ok gode. Den fra Rimmel er et mega fejlkøb - jeg ville havde haft den i lilla, men i et underligt, "må-bare-bruge-penge"-øjeblik, købte jeg den i hvid, og bruger den aldrig :( Dem fra H&M er mine favoritter - de holder godt og det er nogle fede farver - en orange og en pink. Jeg har længe ønsket mig en Chanel neglelak, fordi det bare er lidt en pigedrøm for mig - jeg syntes at der er noget lidt sejt over at have en Chanel :P Og så er der en helt fantastisk lysegrøn farve som er guddommelig flot! :]

-Emma

Anonym sagde ...

Jeg giver glædeligt 165 for en chanelneglelak.
- Af mange grunde!

De laver de flotteste farver: sidste jul var der den gulfarvede, i sommers var der orange fizz og her til vinter er der den grønne jade og de brunlige farver (dibolic og forbidden). Personligt er jeg også til deres knap så populære farver fx. tulipe noire.

Derudover må jeg nok indrømme at jeg passer bedre på dem, fordi de har kostet det mere. Og jeg overvejere længere om det er noget jeg vil bruge. (jeg har også massere af h og m og depend neglelak, men det er som om at jeg mister dem eller ikke kan finde dem - sådan er det ikke med chanel. Dem holder jeg jævnligt mandtal på:))

Men mht. holdbarheden ved jeg ikke just, om de er bedre. Synes da ikke, den kan holde i en uge og der skal altså mere end et lag på, hvis den skal have den rigtige overflade.

Dyr eller billig neglelak er en smagssag. Hvis man hurtig bliver træt af farverne, skal man selvfølgelig ikke købe en...

Og drop da lige det der overflade snak. Vi taler om maling på død hud. Det hele er da vist overfladisk.


Jeg kender til Butter - de fungerer ikke så godt. Der skal mange lag til for at få farver der bare minder lidt om det man ser på billederne:)

Emma sagde ...

Jeg skrev d. 13 november at Depend's neglelakker ikke holder så godt - men det var fordi jeg som regel kun lægger 1-2 lag på. Lige nu har jeg 4-5 lag på (dog næsten en hel flaske), men det holde vildt godt! Så det med om neglelakker holder eller ikke holder? Det handler om hvor mange lag man tager på! ;-)

Anonym sagde ...

Det er da godt nok idiotisk at bruge 200 kroner på en chanel-neglelak.
Jeg bruger depent lige nu har jeg en meget lys jordfarve på, jeg har kun et lag på.
jeg kan dog købe mange depent for 200 kroner, hvirimod andre kan få 1
chanel neglelak.