6. september 2009

Min grænse er nået..

På det seneste er jeg nærmest blevet bestormet med sure, onde, mugne, irriterende kommentarer fra anonyme - De fleste har samme IP-adresser, men det er stadig et par forskellige. Det værste er at jeg allerede i juni overvejede at slå kommentarmoderation til, men så stoppede kommentarerne. Nu er det som om det er begyndt igen.

Prøv at høre her - Det er MIN blog, mit liv og min skrivemåde. Jeg ved godt at jeg må stå model til diverse ting, når jeg vælger at skrive en offentlig blog. Jeg ved også godt at jeg nogle gange linker til diverse debatter, der skaber debat her på siden. Jeg ved også godt at jeg nogle gange er lidt provokerende, når jeg skriver at "Alle piger i København går i Monki og H&M trend". Men derfor beder jeg ikke om at blive svinet på min person, mit job, mit liv eller mit studie. Hvis folk læser med her jævnligt vil de kunne forstå at jeg kan tillade mig at skrive ovenstående citat, fordi jeg netop selv er en mainstream pige. At flere så bliver vildt provokerede og ikke fatter pointen er ærgeligt. Jeg skriver med et glimt i øjet og det laver jeg ikke om på. Jeg vil derfor opfordre jer anonyme til, at overveje det igen inden I skriver noget grimt, bliver provokeret eller bare synes jeg er en idiot. Overvej om jeg måske kan skrive noget som "Alle piger i København.." fordi jeg selv er sådan. Overvej om mit link til Søren Storm er et fripas til at svine mig til. Bare overvej det igen! Jeg ved godt at det er nemt at sidde der bag skærmen og spille smart. Men bag skærmen sidder jeg altså også, og jeg er virkelig træt at gå på listefødder omkring min måde at skrive på, fordi I er et par stykker der ikke fatter pointen. Tag ikke min blog så tungt, det er jo bare mode.

Er I klar over hvor demotiverende og ubehageligt at logge på sin blog og se den ene svinske kommentar efter den anden? Jeg må sige at min tålmodighed er stoppet. Det er sku MIN blog, og jeg vil ikke finde mig i det! Derfor er kommentarmoderation slået til fra denne søndag. Trist, da jeg synes at mine kommentarfelter skal være til fri snak.

Tilsidst vil jeg tilføje at man selvfølgelig gerne må have en anden mening om mode, stil og andet end mig. Jeg foretrækker bare at man skriver det på en konstruktiv og venlig måde, så vi alle kan være her.

Det var bare det jeg ville sige i dag. God søndag.

33 kommentarer:

Anonym sagde ...

Først og fremmest skal du have tak for en god blog, jeg kigger forbi hver dag og finder jævnligt inspiration :o)
Jeg kan godt forstå din vrede. Folk kan da lade være med at besøge din blog hvis de er så utilfredse.

S sagde ...

Det var godt nok nogle stride kommentarer! Selvfølgelig skal alle have ret til at sige deres mening, men ingen skal finde sig i at blive svinet til!
Som sagt er det din blog og derfor kan du jo oss skrive som du vil. Det er bare så ærgeligt når nogle mennesker så ikke helt forstår meningen med noget af det du skriver, eller vælger at vende det til noget dårligt om dig.

Vi er nogle der virkelig godt kan lide din blog og din skrivemåde, så jeg håber virkelig ikke at du mister modet af nogle åndsvage kommentarer!
/Sophie

Mille sagde ...

Sejt at du siger fra! Tarveligt at bruge anonymitet til at "skyde på andre" uden at tage ansvar! Ad! Go´søndag herfra :)

Tina sagde ...

Hej :)
Vil bare lige sige, at jeg synes du har en super fed blog :)
Skid på de nar-kommentarer - det er sgu sørgeligt med mennesker i så små sko...
Ha' en super god søndag :)
*Tina

Katrine sagde ...

Hej Kia! Godt du skriver et indlæg som dette - men ærgeligt at det er nødvendigt! Jeg læste også på din blazer-annonce på TS, hvordan der blev kritiseret på budene. Jeg vil aldrig kunne forstå, hvorfor der findes nogen, som udelukkende vil brokke sig eller decideret blive personlige på en ubehagelig måde. Så du har helt sikkert min støtte herfra, og TAK fordi du siger din mening og kickstarter gode diskussioner herinde!! Ha' en dejlig søndag :) Katrine.

Katia sagde ...

Hvor er det dog ærgerligt at nogle ikke kan "tåle" den måde Kia blogger på...! En blog er subjektiv, og skal IKKE opfylde nogle bestemte krav, andet end hvad der er i bloggerens interesse! - Og Kias interesser inden for mode m.m. er DEN jeg (og de fleste andre læsere) vil læse, IKKE hvad en eller anden mavesur anonym synes ville være mere passende! Kia er (kun) et menneske der laver fejlkøb, laver stavefejl og, vigtigst af alt, har sin egne subjektive meninger som hun formår at dele med os andre på en sjov, små provekerende måde med et glimt i øjet, og netop derfor elsker jeg denne blog! Giv plads til forskellige meninger og holdninger folkens, der er ikke én endegyldig måde at blogge på og kan man ikke lide lugten i bageriet, så...! Kia, jeg håber du fortsætter dit blogging med samme entusiasme som altid. Vi elsker bloggen pga. dig! - Katia

MIAMI PEACH sagde ...

Ej, det er jeg ked af at høre, der er nogle folk, der har svært ved at lade andre være!

Kia sagde ...

Hej alle,

Tusind tak for jeres støtte. Jeg må indrømme at det begyndte at gå mig på. Jeg begyndte at tænke vildt over mine indlæg og den seneste uge har der næste kun ligget negativitet i kommentarerne.

Det har også bredt sig til mine annoncer på trendsales og jeg er ved at brække mig over det.

Jeg har bare fået nok. For ikke at miste lysten helt er løsningen altså denne kommentarmoderation indtil videre.

Tak,
Kia.

Katrine. K sagde ...

Hej Kia!

Det er så surt med negative kommentarer! Jeg har selv fået nok af at få kommentarer om hvor tyk jeg er, hvor grim jeg er og at ingen gider at se på mig, men jeg nægter at lade det stoppe mig!
At folk er så lave at de ikke har bedre at tage sig til, har jeg svært ved at forstå.

Selvom det er trist, er det alligvel rart at vide at man ikke er alene om at få andre menneskers sure opstød. Tak for et godt indlæg!

Katrine

Camille sagde ...

Hvor er det træls for dig Kia, jeg, om nogen, ved hvordan det er. Sørg for at notere alle ip'adresser, de er rare at have, jvf. min politianmeldelse -og bruger du statcounter, kan du give dem et label :)

Hvis alle bloggere gjorde det med de negative kommentarer (som i onde, ikke bare almindeligt sure opstød), så kunne det jo være sjovt at sammenligne -og jeg vil vædde på, at der ville være sammenfald ;)

Med det sagt, så synes jeg du skal udgive alt. Det er bedre at få det ud i lyset, så alle kan se hvilken idiot der sidder bag skærmen. Det er hårdere bare at sidde med det selv.

Katrine. K sagde ...

Forresten, hvordan sporer du IP?? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det..

Kia sagde ...

Hej Katrine K og Camille,

Jeg vil helt sikkert udgive det meste, jeg tror bare at den der overraskelse når jeg logger på her er den værste. Altså følelsen af at folk taler ondt om en bag ens ryg. Nu taler folk ondt, men jeg ser det før andre. Det er vist mest derfor jeg har slået den til.

Jeg har ikke gemt IP-adresser, men jeg vil klart markerer dem for fremtiden. Du har nok ret i at der er nogle sammentræf. Men jeg har også lidt på fornemmelsen at det ofte er folk der kender en, enten godt eller overfladiske, som skriver det meste. Spørg mig ikke hvorfor jeg tror det.

Katrine - Jeg bruger statcounter til at se IP, kan ikke spore nogen, men jeg kan se om det er den samme f.eks. Se Camilles kommentar.

God søndag,

Kia.

Mia Malene sagde ...

Kan virkelig godt forstå dig.
Det er så træls når folk har så ondt i røven over andre folks success. Og du har jo ret - folk går mere eller mindre i det samme, og specielt når du selv går i det, så er det jo slet, slet ikke forkert at sige det sådan.
Trist at der er nogen der ikke tænker sig om .. OG tænker på det der hedder IP nummer. Klogt at have samtaler med sig selv - fordi man tror folk er så dumme at de hopper på den. Way to go.

Lea sagde ...

Kære Kia! Du har en fantastisk blog, som var meget savnet mens du var på ferie! Surt at nogle mennesker ikke har andet at lave end at rakke ned end at skabe noget selv! Jeg nyder dine indslag, som giver super inspiration til klædeskab og shopping!

Hazel sagde ...

Fuldt forståeligt, at du gør det. Altså, jeg kan i princippet godt forstå det der med, at man nogle gange ser sig sur på en eller anden, som man ikke engang kender. Misundelse eller whatever... Det kan jo ske. Men er det så ikke dér, man tager fat i sig selv, tænker "hvad fanden har jeg gang i, det er her for lavt, jeg er bedre end at tænke sådan her" og så kommer videre? Når man skriver anonyme indlæg på den måde, er det jo tydeligt, at man er totalt blottet for selvindsigt og ikke fatter, hvor ekstremt ynkelig, man fremstår... Strange.

Hazel sagde ...

Det fede (for os læsere) ved at gøre det på denne måde er jo også, at vi så er sikre på, at du ser ALLE vores guldkorn ;-)

Pandehår sagde ...

Eeeeeej, Kia... Jeg er virkelig ked af det her på dine vegne!

Nogle mennesker går åbenbart i meget små sko - HUSK at vi er MANGE flere der dagligt læser din blog med velbehag...

Stay strong ;o) Glæder mig til fest og ballade på fredag <3

Julie J. sagde ...

Øv altså, hvor er nogle folk bare nogle idioter :/ Jeg håber ikke, at du lader dig slå ud af dem :)

Kia sagde ...

Hej piger,

Igen, mange tak for jeres støtte. Jeg sætter virkelig meget pris på det efter den seneste uges svinerier.

Ja, præcis, Hazel - Jeg får set ALLE kommentarer uden undtagelse. Det er godt..

Jeg lader mig selvfølgelig ikke slå ud af det, men jeg trænger bare til selv at styre det. Hvis I forstår?

God søndag,

Kia

Anonym sagde ...

Åh, jeg har også haft nogle lede kommentarer på min blog.

Og man bliver sgu rimlig såret og lysten til at blogge forsvinder.

Men jeg synes sgu du (og din blog) er sindsyg god og inspirerende.

Det er bare folk der er sindsyg misundelig på din succes, kia :)

Bliv ved med at skrive som du gør nu! :D

Mi Confesión sagde ...

Hej Kia.

Ja, som du måske kan huske har jeg fået en del grimme (altså rigtig grimme)kommentarer på min blog for noget tid siden, det skrev jeg også om, og mener du kommenterede. Så jeg ved lige hvordan du har det når kommentarer som det du får kommer hele tiden. Grunden til jeg læser din blog er ikke fordi du inspirer mig modemæssigt overhovedet (slet ikke sagt ondt), du og jeg er meget forskellige i vores stil, og når du skriver længere nede 'alle de hm piger osv..' så er det jo bare fedt at det er skrevet med et glimt i øjet fordi du måske selv synes du kunne høre ind under den kategori. Og som du siger er det bare ærgerligt for dem som ikke fatter din pointe. Desuden forstår jeg ikke behovet for at sige det.

Men det jeg egentlig ville skrive var at jeg læser din blog af alt andet end modegrunde. Så selvom det jo egentlig er en modeblog er det noget andet fængende over den. Jeg kan ikke sætte finger på hvad, måske at du bare er dig selv og det er skønt. Så jeg kigger med selvom vores stil ikke er ens, og jeg nyder din blog.

Og mht grimme kommentarer så må man, som en klog skrev på min blog, være stor/voksen nok til at tage imod dem når man er stor/voksen nok til at have en blog hvor man lader fremmede komme ind og læse ens holdning. Det er jo rigtigt nok, vi kunne jo bare lade være med at blogge, for negative kommentarer slipper vi nok aldrig helt for.

åh sikke en gang blandet rod. Jeg forstår dig virkelig godt, pisse irriterende. De fleste skriver jo fordi de er pisse misundelige, hvorfor ellers behovet?

Jeg kan godt lide din blog, og jeg håber ikke du lader dig gå helt på at de lortekommentarer. Og så ja, IP-adresser, den bruger jeg også. Det er nemlig påfaldende hvor mange anonyme kommentarer der er fra den samme:)

Bliv ved med det du gør. Jeg, og rigtig mange andre, er vilde med det.

Line Sofie

Maria sagde ...

Det er alligevel imponerende, at der findes folk, der tilsyneladende får en syg form for tilfredsstillelse ved at genere dig og din blog. Latterligt at det skal fylde så meget, men kan virkelig godt forstå, at du bliver sur og frustreret over det. Du er en dygtig, intelligent og ikke mindst ærlig blogger, og det skal du fortsætte med at være.

/Maria

Anne sagde ...

Hej Kia
Jeg håber godt nok ikke det afholder dig fra at skrive videre på denne her blog da det er en af mine favoritter.

Ja, selvom der vidst er et par smålige personer der ikke kan tåle at se andre have succes, skal du regne med at der er mange, mange flere der, som mig, nyder at følge med :)Virkelig ærgeligt hvis de skal ødelægge det for dig, håber jeg godt nok heller ikke de gør.
Men så tænk på igen, de fleste bloggere med succes har haft negative kommentarer, så det er jo også et tegn på at det går fremad for bloggen, og at den kommer ud til mange - hvilket jo er godt!

Kia sagde ...

Hej piger,

Haha, ja ok. Hvis man ser på det som Anne - Altså at det er et tegn på at bloggen når ud til mange, så er det pludselige meget godt med negative kommentarer :) Cool tankegang - Fedt livssyn! :)

Line Sofie - Ja, nemesis! På det tidspunkt havde jeg ingen haters. Det har jeg bestemt nu. Elsker også din blog uendelig meget! Vi drages måske af hinandens personligheder?!

Oxideret - Er du Milmille i ny format? :) Tak for dine fine ord, ord som disse gør at jeg bliver motiveret igen.

Maria - Jeg prøver at være så meget mig og så ærlig som muligt. Jeg vil heller ikke give for meget, især ikke når der findes så mange sure opstød.
Jeg skylder dig vist en mail og en omgang kokosis!

God aften til jer alle, jeg vil vende tilbage til geografi.

Kia.

I'm-Not-Goethe sagde ...

Hej Kia..

Det er jeg virkelig ked af at høre. Det er trist der findes mennesker, som føler de har ret til at svine andre til.

Jeg er rigtig glad for din blog (også selvom vi var uenige i debatten på dseneste..). Synes hvert fald at din blog er en af de bedre på markedet. Jeg kan rigtig godt lide, at du er en 'almindelig' pige, som har et 'almindeligt' liv - det gør i mine øjne bloggen som meget mere inspirerende..

Og jeg elsker, at du blogger om ting, som jeg rent faktisk har råd til at købe!!

Så forsæt med det du gør - for du gør det godt. Og glem de ynkelige mennesker - de er jo sølle..

:)

Unknown sagde ...

Hej Kia...

Øv, hvorfor er det at nogle mennesker synes de opnår et eller andet ved at kritisere og nedgøre andre... uforståeligt!
Og hvor meget er det lige de selv har "going" når de har tid til at læse blogs, der keder/irriterer dem, for derefter at kritisere det...
Som flere andre også har sagt, så kan man jo næsten kun grine af dem - det bunder jo utvivlsomt i misundelse og dårligt selvværd - og at man så kan se at mange kommentarer kommer fra samme IP, gør det jo kun mere ynkeligt!

Når det er sagt, kan jo dog sagtens følge, at det er super ubehageligt at være skydeskive for andre menneskers negativitet.

Jeg nyder at læse alle dine indlæg - ikke mindst dem der lægger op til debat, og glæder mig til at følge med i fremtiden :)

Miss Jeanett sagde ...

Hej Kia!

Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår hvad folk får ud af det. De må være nogle meget små mennesker inden i. Og jeg forstår slet ikke hvorfor de går ind på din blog, hvis de mener du er så træls? (og jeg forstår slet ikke hvorfor de går til angreb på dit valg af studie?!!?!?!).

Jeg må indrømme, at da jeg læste dit indlæg var min første tanke "Puha, godt det ikke er mig!", men nemisis ramte mig så i smasken i dag, hvor jeg fik min første "hate-kommentar" på min blog (jeg har åbenbart for fede lår til at kunne tillade mig at gå i overknee støvler! aha!). Jeg ved godt, at min er en sølle kommentar og at du har fået mange, men nu forstår jeg lidt følelsen. Desuden er det mest nederen egentlig at folk ikke vil stå ved deres mening. Min var (selvfølgelig) afgivet anonym...

Håber du stadig kan se det sjove i at blogge!
/Jeanett

Kia sagde ...

Hej piger.

Tak for de fine ord. Ej, mister overhovedet ikke gejsten. Trænger bare til at tage kontrol over min blog.. :)

Jeanett-D - Det er jeg ked af at høre. Folk er så sølle. Udgiver du ikke kommentaren, så folk kan se hvor taber-agtige nogle er?
Seriøst?

Kia.

Miss Jeanett sagde ...

Først tænkte jeg, at den bare skulle afvises, men efterfølgende fortrød jeg lidt og ville udgive den - netop som du siger, for at folk kan se hvor lave andre mennesker er. Men jeg tror vist jeg er kommet til at afvise den i chokket over at ha' fået den. Jeg tager det heldigvis ikke så tungt... hvis nogen mener at en str. 40 er fed, så er det tydeligvis dem der har et problem og ikke mig.
Men kogt ned, så stod der i kommentaren at personen var skuffet fordi vedkommende normalt egentlig synes jeg havde en fed stil. Men at den bluse jeg har på på dagens outfit seriøst er grim og at jeg altså har for fede lår til at kunne gå i overknees.

Øv, nu ærger jeg mig over at jeg (åbenbart) afviste den...

Takashimaya sagde ...

Jeg har også ind i mellem fået (uberettigt naturligvis :-)) nogle lede kommentarer, men jeg kan godt se, at det må være en hel del værre når man træder offentligt frem som du gør. (Jeg kan jo altid bare tænke, at folk ikke kender mig i virkeligheden og ikke ved hvordan jeg ser ud)

Jeg synes ikke man bør skrive svinske kommentarer på en blog; hvis man ikke kan lide indholdet så kan man jo lade være med at besøge bloggen.

Jannemieke sagde ...

Hej Kia,

Jeg er ked af at høre, at nogle har fundet på at svine dig til i deres kommentarer. Jeg tror desværre, at for nogen føles internettet som et anonymt sted, hvor de kan skjule deres rigtige identitet, og de er tilbøjelige til at lade deres agressioner gå ud over nogle helt sagesløse andre mennesker. Jeg tror desværre ikke det helt kan undgåes, når man publicerer noget online. Jeg læser mange blogs og artikler og bliver nogle gange meget forundret over hvad folk kan finde på at skrive til andre, de mangler altså "gode internet manerer". Jeg tror, at det vigtigste er ikke at tage det for personligt. Dem, som afleverer den type kommentar har nok bare virkelig ondt i deres liv (ikke fordi de dermed er undskyldt), og vil rette deres vrede mod den første den bedste, de kommer i kontakt med. Skriv ellers direkte tilbage til vedkommende og spørg, hvorfor de kan finde på at gøre dig ked af det. Måske hjælper det at gøre tingene mere personligt, og mindre upersonligt - det kan nogle gange give pote. Mange hilsner herfra!

FrkBlabla sagde ...

http://cqcounter.com/whois/

Hey Kia

Har læst en del af kommentarerne på din blog den seneste tid, og det var dog et ubeskriveligt tidsspilde at skrive den slags. Håber ikke du tager det for tungt :)
Jeg ville lige smide ovenstående link. Her kan du se hvor en IP adresse hører hjemme. Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det kunne jo være..
Du får ikke ligefrem navn og adresse, men du får gps koordinaterne og et tilsvarende google kort. For eksempel kunne jeg se min egen adresse hjemme i Århus. Men den har også nogle begrænsninger, for eksempel sidder jeg pt i London og har checket min egen IP, som den siger er i Birmingham. Så det har vist også lidt med udbyderen at gøre, samt om folk sidder og gemmer sig bag en proxy-server. Husk også at langt de fleste i DK har en dynamisk IP, så den skifter med nogle dages mellemrum.

Men jeg håber da at kommentarerne stopper :)

Kathrine sagde ...

Tak for en skøn blog som jeg glæder mig over! Hvor er det en skam med al den negativitet, må være virkelig være ubehageligt! -Ved ikke om det just er en opmuntring/trøst - Men hvis man udtrykker sin holdning på en så negativ og afstumpet måde, så når man altså ikke langt i livet! Desuden hvilken slags mennesker er det dog som bruger deres tid på den slags sure opkast på en blog om mode. Du gør det godt og bliv endelig ved!!!