31. august 2010

Fordi jeg er så glad!

Ok, hør her.. Jeg skal fortælle jer noget vigtigt.. Jeg havde bare den BEDSTE dag i går, fordi det ENDELIG lykkedes mig at bestå mit hadefag geografi. At jeg har bestået geografi betyder først og fremmest at jeg nu på papirerne er færdiguddannet lærer og kan påbegynde min kandidatuddannelse, som starter i dag. Jeg er SÅ fandens lykkelig. Den her eksamen har hængt som en mørk sky over mit liv, siden jeg desværre dumpede den engang i juni. Det var et stort nederlag for mig og jeg har været rigtig ked af det, især fordi jeg havde færdiggjort alt andet på uddannelsen - Alle obligatoriske eksamener, alle liniefag og min bachelor var jo bestået! Jeg søgte alligevel ind på min drømmekandidat og kom ind, på bekostning af, at jeg bestod min geografieksamen her i august. Tal om KÆMPE pres på mine skuldre - Hvis jeg ikke bestod denne eksamen, ville jeg ikke komme ind på kandidaten og kunne se frem til at sætte hele mit uddannelsesliv på standby i et år! Det har jeg bare slet ikke lyst til at overveje, vil videre i mit liv og glæder mig så meget til at påbegynde en ny epoke af mit liv på universitetet. Nåm, behøver jeg sige, at det var en KÆMPE forløsning og byrde af mine skuldre, da min (nye, den gamle gik på pension) underviser og censor gav mig et 4-tal i mit HADEFAG og ønskede mig held og lykke med kandidaten? Jeg brugte simpelthen de første to timer efter eksamen, på at stortude og være helt ude af den. Sad bare i bilen med min kæreste og græd og græd og kunne slet ikke fatte at det hele alligevel ordnede sig. HURRA!

I dag starter jeg så på kandidaten.. WISH ME LUCK! :) HAV EN DEJLIG DAG DERUDE! :)

30 kommentarer:

Stine K.A. sagde ...

Fantastisk, tillykke med det :D Der er ikke noget bedre, end når tingene løser sig (:

www.6400happimess.blogspot.com

Mia sagde ...

Tillykke Kia :) og held og lykke med kandidaten. Jeg er begyndt at følge din blog her inden for de to sidste uger, og jeg synes virkelig at du gør et godt stykke arbejde! Så tak for en rigtig god blog og endnu en gang tillykke :)

AstridP sagde ...

Sådan Kia! :D

Julia Runge sagde ...

Tillykke Kia! Hvor er det bare fedt for dig! Ønsker dig held og lykke i dag ;o)

MichellesModeslam sagde ...

I den her situation må jeg godt tale grimt; PISSE HAMRENDE GODT GÅET KIA!!!!

Louise sagde ...

STORT tillykke Kia. SEJT og held og lykke med din kandidat!
/Louise

Anne sagde ...

Tillykke Kia! Det er da super fedt. Held og lykke med det hele. Og super fedt at se den video igen, elsker den sang! Den får en i sådan et godt humør, tak!

Guapizimo sagde ...

Puha kan godt forstå du ikke så frem til dagen igår - men hvor er det FANTASTISK du bestod, KÆMPE tillykke - du må have haft den bedste mandag i laaaaang tid! :)

Belinda sagde ...

Stort tillykke, Kia... Skide godt gået!!

Mette sagde ...

KÆMPE TILLYKKE!
Nogle gange går tingene ikke altid som man håber, men i sidste ende går det somregel alligevel.
Jeg ved ikke om det er for personligt, så lader du bare være med at svare. Men hvilken kandidat skal du læse?

Sacha sagde ...

Tillykke Kia, puha jeg kender følelsen.
(Jeg undlader en uddybning, men tro mig - jeg kender det)

Det er så fedt efterfølgende, håber at du får en god dag på første kandidatsemester :)

Line sagde ...

Hvor er det dejligt for dig Kia, kan godt forstå din tude reaktion, sådan er jeg selv hvis jeg har været meget presset over noget som så bliver forløst :) Tillykke med det og hav en rigtig skøn dag!

Christina Santiago sagde ...

Stort stort tillykke herfra! :D
Geografi er noget være røv!

Karen sagde ...

tillykke! virkelig flot, og nice sang!

MYVOICESOPHIE.BLOGSPOT.COM

Anonym sagde ...

Tillykke, hvor er det dejligt for dig :-) Hvad skal du så læse på kandidaten?

Anonym sagde ...

Tillykke med det Kia! Det er så godt gået :) jeg håber du bliver glad for dtit nye studie !

Maria sagde ...

Tillykke!! Det var vel nok skønt at det hele endelig er færdiggjort og du kan gå videre med næste step!

Tina sagde ...

Hvor er det bare fedt for dig, stort tillykke :) tænkte faktisk på forleden hvad du sad og læste da jeg jo mente du var færdig som lærer :)

/Tina

ida sagde ...

CONGRAAAAAATS! Det er superflot klaret! Og sikke et pres - det ville have været så ærgerligt, hvis du skulle vente et år.

Held og lykke med kandidaten, det bliver spændende for dig!

(Geografi suuuuuucks!)

Sine sagde ...

Tillykke Kia! Sejt gået! Hvad påtænker du dig at bruge din læreruddannelse med tilhørende kandidatgrad til? Gymnasielærer?

Unknown sagde ...

Stort tillykke! Hvor er det bare fantastisk, og hvor er du sej, at du går direkte videre med kandidaten. Lyder spændende. Er det på DPU? Du skal selvfølgelig kun svare hvis du vil :)

Anonym sagde ...

Tillykke Kia!!:-) Godt gået.

Ann-Sofie sagde ...

1000 gange tillykke:-)
Super skønt for dig:-)
Knuser

J'adore blog sagde ...

Godt klaret :-)
Tillykke med det, det må være en dejlig følelse...

Charlotte sagde ...

STORT TILLYKKE! Og god vind med kandidaten, jeg skal i gang med specialet, men det kniber godt nok lidt med motivationen pt. :)

Rikke sagde ...

STORT tillykke! Hvor er du god!

Laura sagde ...

Hvor skønt, mange gange tillykke! Der er ikke nogen bedre følelse end når det bare går op i en højere enhed :)

gina sagde ...

tillykke!

PS. JEG ER PUSLE

Sofie sagde ...

Åh tillykke Kia det er så fantastisk når alting går alligevel. Sådan havde jeg det med fysik her i 2.G. Det lykkedes med et 4-tal og egentlig var det helt ok og nu skal jeg fandeme sparke røv til sommer med alle de fantastiske fag jeg skal op i inden jeg får min hue.
Held og lykke med alting! :)

Kia sagde ...

Hej piger,

TUSIND TAK for jeres fine hilsner.. Svæver bare på en lyserød sky i dag også.. :)

Jeg tager en kandidatgrad i socialt arbejde på Aalborg Universitets afdeling her i København.

:)

Kia.