22. august 2010

Kias skønhedsfavoritter #1 - Hår og hud.

Photobucket

Jeg har fået mange spørgsmål omkring mine skønhedsrutiner og produkter. Især mit hår og min hud er mange af jer meget interesserede i. Så jeg tænkte at jeg ville give jer mine personlige skønhedsfavoritter i etaper. Først hår og hud, så makeup, så dufte og til sidst neglelakker. Min neglelaksamling er nemlig også en af de ting, jeg får mange spørgsmål om for tiden.. Fat mod - det kommer! :)

Det skal lige siges at ovenstående produkter er MINE personlige favoritter og de rutiner jeg bruger dem i, fungerer for mig. Måske fungerer et produkt ikke for dig, da vi jo alle er forskellige, så du må meget gerne skrive din mening om nogle af de ovenstående produkter i kommentarfeltet, så vi kan bruge hinandens råd og erfaringer..

Here goes:

Ang. mit hår og mine rutiner - Jeg bruger ikke dyre frisørprodukter og har aldrig gjort det. Som regel bruger jeg bare den shampoo og balsam, som er på tilbud i Føtex eller Matas. I det sidste halve år, har jeg dog været rigtig glad for Aussies produkter. De passer rigtig godt til mit hår og dufter skønt! Desværre er de lidt dyre (89.95 pr. flaske), men når jeg har overskud på kontoen eller når de er sat ned til omkring 50kr i Matas, så køber jeg dem. Desuden var jeg så heldig at jeg tidligere på året fik tilsendt en ordentlig røvfuld af Aussies produkter af et PR-firma - Men det holder jo desværre ikke forevigt! :) Min favoritaussie er 'loucious long', som er beregnet til langt hår og jeg kan især anbefale hårkuren '3 minut miracle luciouslong' - Det er virkelig en mirakelhårkur! Når det kommer til hårstyling, så bruger jeg hårspray til at styre mit pandehår og måske lidt skum. Inden føntørring bruger jeg varmebeskyttende creme fra L'oreal (Ikke på billedet).. Igen, bruger jeg ofte bare det, der er på tilbud i Føtex eller Matas.. :)

Ang. mit ansigt og mine rutiner - Jeg har tidligere skrevet om mine ret store hudproblemer (Læs de indlæg her og her). Takket være en sød kosmetolog og et lægebesøg er jeg nu stort set fri fra uren hud. Jeg er bl.a. kommet problemet til livs ved at skifte p-piller, bruge et par gode produkter, istedet for mange og simpelthen give min hud fred. Da jeg startede hos kosmetolog var jeg pænt desperat og købte alle de produkter, hun anbefalede mig - Det var dyrt og virkede ikke altid efter hensigten, så jeg udvalgte de bedste råd og produkter fra hende og har tilføjet lidt flere, som jeg har god erfaring med.

Et par gange om måneden bruger jeg Nimue 'exfoliating enzyme', som er en dybderensende maske, specielt til meget sart og rød hud. Den er ret heftig, så den skal man ikke bruge for meget. Efter den omgang bruger jeg Organic Apotekes 'active face hydrating gel', som virkelig er en god økologisk creme, der trænger godt ind og plejer huden. Jeg bruger den efter den dybderesende maske og ikke til hverdag, da jeg synes at den er lidt heftig at smøre i hovedet hver eneste dag. Om aftenen fjerner jeg min makeup med en øjenmakeupfjerner fra Derma (ikke på billedet) eller Matas makeupfjernerservietter (ikke på billedet). Herefter renser jeg min hud med lunken vand og om så smører jeg enten almindelig oldschool Niveacreme eller Balance me 'stellar beauty balm' i ansigtet inden sengetid. Kan anbefale begge cremer som natcremer, da de er meget tykke og trænger lækkert ind i huden. Om morgenen efter bad, smører jeg Matas 'plejende creme til tør/sart hud' i ansigtet. Det er faktisk en meget simpel hudrutine, jeg har fået mig. Før i tiden smurte jeg det ene og det andet produkt i ansigtet morgen og aften, mens jeg pillede og rodede. Jeg tror at jeg stressede min hud helt vildt. Kosmetologen fik mig overbevist om, at jeg skulle lade være med at røre mit ansigt, medmindre det er yderst nødvendigt og det har jeg holdt til punkt og prikke - Seriøst piger, min hud har aldrig været pænere. DON'T TOUCH!! :)

Ang. læberne og mine rutiner - Mine læber kan godt have en tendens til at blive meget tørre, men når jeg smører vaseline på morgen og aften, så holder de sig pæne og "glossy" det meste af dagen.

Ang. solbeskyttelse og mine rutiner - Jeg bruger solbeskyttelse hele sommeren på krop i ansigt, da jeg er ekstremt sart og fregnet. Jeg bruger bl.a. Vichy SPF 50+ til kroppen og deres ansigtssolcreme SPF 30 (ikke på billedet). Derudover bruger jeg, til hverdag og resten af året (udover Vichy SPF 30 til ansigtet), Nimue 'SUN-C SPF 20' med en svag beige farve i.

Ang. min krop og mine rutiner - Jeg har meget medgørlig hud på kroppen og bruger et par gange om måneden en helt plain luksusbodyscrub fra Matas. Efter den omgang smører jeg min krop ind i Cowshed 'wild cow invigorating body lotion'. Til hverdag bruger jeg Clarins 'moisture-ruch body lotion' efter bad, hvis jeg har tid..

Ang. mine hænder og mine rutiner - Mine hænder ifølge min kæreste og mine venner (og hvem der ellers holder mig i hånden, høhø), meget bløde. Jeg bruger håndcreme hver aften inden sengetid - Skifter imellem Weledas 'hautecreme' som dufter fantastisk af lemon og økologi og Weledas 'granatapfel regenerationshandcreme', som er virkelig god og dufter lækkert. Bruger også en håndcreme i løbet af dagen og her har jeg fundet den perfekte håndcreme til hverdagsbrug, nemlig Bodyshops 'hemp hand protector', som jeg har skrevet et indlæg om her.

Har du erfaring med andre gode produkter til hår og hud, så del gerne! :)

21 kommentarer:

Freja sagde ...

Jeg bruger også aussie og er ret glad for det, især 3 minute miracle -frizz remedy. Som jeg mest har brugt her til vinter, da den er rigtig god, hvis man får "elektrisk" hår, når det er koldt i vejret. kan klart anbefales.

Louise Elisabeth sagde ...

Nice one, Kia.

Glæder mig til at se det hele, men specielt neglelakken. (det mig med formspring spørgsmålet ;))
Er selv sprunget ud som neglelak-freak, efter min mor og jeg købte Essie i ferien. Har siden ikke været til at stoppe - har fin lille samling nu.
Det er sådan en nem måde at få lidt farve ind i sit outfit, hvis man ligesom mig (og dig) tit ender i sort/grå/mørkeblå/hvid.

Er lige kommet hjem med "What's with the cattitude?" fra OPI. SÅ fin :)

rebecca sagde ...

hej kia :)

tak for de gode råd., tænker at jeg også vil tale med min læge om at skifte p-piller. Var dit 'problemområde' ikke også omkring munden og især hagen?

Og jeg vil helt sikkert også prøve at lade være med at røre, selvom jeg tror det bliver en udfordring :)

katting sagde ...

Jeg købte på et tidspunkt den der klassiske Nivea-creme, og jeg hadede den. Synes den lugter alt for meget og til kroppen var den i hvert fald slet ikke til at smøre ud :(

Men hurra for vaseline - det holder! :)

n sagde ...

Hejsa.

Sikke et godt indlæg! Mange gode ideer!

Jeg har selv prøvet den der plejende creme fra Matas, hos en veninde. Synes bare den er rigtig god og man kan virkelig mærke hvordan den trænger ind i huden! Tror jeg skal ud og have fat i sådan en!

Hilsen Nina

Louise sagde ...

Er også en tilhænger af Aussie, men priserne er alt for høje.. Så for det meste bruger jeg faktisk TREsemmé og deres hårkur, som jeg mener er mindst lige så god som Aussies bare til en billigere pris. :)

Nora sagde ...

spændende at læse dine skønhedsfavoritter. jeg er også rigtig vild med '3 minut miracle luciouslong'. den gør virkelig noget godt for mine lokker.

Anonym sagde ...

Tak for det gode indlæg..
Hvor køber du de produkter du bruger i ansigtet?

Kia sagde ...

Hej piger,

Jeg køber Nimue produkter hos min kostmetolog. Organic Aphoteke og Balance Me kan fåes følgende steder:

http://www.mariasvane.dk/kontaktogforhandler.shtml

Nivea og Matas cremen køber jeg i Matas.. :)

Ang. Tressemmé - Mit hår hader det virkelig, så det kan jeg desværre ikke bruge..

Kia.

Kia sagde ...

Rebecca - Jo, lige præcis. Mit problem område var omkring munden og hagen. Det tyder på at det er noget hormonelt, så det kan godt være du også skal skifte p-piller. Jeg har fået nogle specielt rettet mod acne omkring mund og på hagen.. :)

Kan anbefale dig at gå til læge, hvis du har samme problemer.

Kia.

Iben sagde ...

Jeg synes, at det er sjovt som alle roser Aussie; jeg købte en 3 minute miracle reconstructor til mit meget(!) slidte hår og det kunne mit hår virkelig ikke lide. Det blev helt vildt tørt og spaltede meget mere end det plejde, virkelig mærkeligt. Jeg tror jeg har det med Aussie, som du har det med Tresemme :-)
Men det jeg egentlig ville høre var, om du (eller andre) har prøvet reconstructoren OG luscious long og kan mærke en forskel? Altså om jeg måske skulle prøve at give Aussie en ekstra chance og købe en luscious long :-)

Kia sagde ...

Hej Iben,

De bliver rost, fordi der er noget om det.. Hehe.

Ja, sådan har jeg det med Tressemme.. :) Jeg elsker personligt luscious long, men kan jo ikke garantere dig at dit hår kommer til det, især hvis dit hår ikke er meget for deres hårkur.. :S

Måske er der andre der kan give nogle gode råd mht. Aussie??

Kia.

Takashimaya sagde ...

Jeg er virkelig glad for Weledas granatæblehåndcreme, men deres granatæble olie er også virkelig fantastisk til kroppen. (Hvis man feks har nogle solbrændte ben der virkelig trænger til fugt)

Astrid sagde ...

Tak for de supergode råd!

Jeg er både vild med Aussie og Tresseme - de er bare skønne..

Anonym sagde ...

Uh, jeg ville godt nok ikke turde bruge den blå Nivea i dåse til ansigtet, den minder mig om min barndom og om min mormor. Jeg er til gengælg blevet superglad for en af Niveas nye ansigtscremer, som jeg var så heldig at vinde. Først turde jeg slet ikke bruge den, da jeg også har suuuper sart hud, men jeg gav den en chance og den er virkelig god. Du kan også købe Balance Me på Look Fantastic. Der er mange penge at spare. Ville gerne prøve den der Rose Otto Body Balm til sommertørre ben. Nogen, der har prøvet den?

rebecca sagde ...

Ja, det vil jeg helt klart prøve..

Mange tak for svaret :)

Emma sagde ...

ELSKER Aussies Luscious Long - har ikke prøvet hårkuren, men tror at jeg vil nu, efter al den ros ^^ Mit hår blev slået langsomt ihjel, da jeg prøvede TRESemmé - det var virkelig ikke godt til mig - mit hår blev helt tørt, spaltet og begyndte at skælle :(
Jeg har også prøvet Body Shops Hemp Hand Protecter - som jeg syntes er fuldstændig fantastisk! Mine hænder var helt ødelagte & tørre for jeg prøvede den, men nu er de dejlig bløde :)
Nu er jeg kun 13 år (14 om 21 dage!), så jeg har da lidt uren hud, men den er mere kombineret end fedtet. Hver morgen & aften renser jeg mit ansigt i Matas' Alt-i-en Ansigtsrens og bruger deres Fugtlotion bagefter - det har gjordt min hud så meget mere pæn, end da jeg brugte de skrappe Neutrogena, Nivea Young og Clearasil! Da jeg var i Amsterdam i sommerferien, købte jeg nogle små Evian Facial Mist - super lækkert at kunne friske ansigtet op efter en laaang skoledag! :)

Gode oplevelser med Aussie, Body Shop & Matas herfra! :D

Fashion Affairs sagde ...

Skide god guide! Men er det ikke noget med, at man ikke må bruge nivea-creme i ansigtet, da det netop giver uren hud? :))

Fashion Affairs sagde ...

- og ang. den dybderensende maske fra Nimue? Hvad mener du med, at den er heftig? (;

Nanna sagde ...

Jeg har kæmpet med uren hud de sidste tre år, siden jeg var 15.
Jeg prøvede at starte på p-piller, og at skifte mærke, men intet af det virkede.
Udover at jeg kæmpede med uren hud i form af bumser, så havde jeg også en helt vild fedtet hud. Det lignede altid, at jeg vold svedte, og uanset hvor ofte jeg fjernede sveden/fedtet på toilette i skolepauserne, så kom fedtet tilbage 5 min efter igen.

Så begyndte jeg, at anvende matas' milde ansigtsrens samt Rudolph care's "Acai Anti-stress facial cream".
DET ER DET BEDSTE JEG NOGENSINDE HAR GJORT FOR MIN HUD!.
Min hud er ren og blød som en baby numse, og jeg får aldrig skyggen af en bums længere. Plus at, ansigtscremen er rigtig god til at have under makeup. Den fedter slet ikke, og den er alligevel god til tør hud. Det er den bedste creme jeg nogensinde har prøvet.
Jeg ved godt, at cremen er i den lidt dyre ende, men hvis man har pengene, og man virkelig ønsker sig, at få den perfekte rene hud, så er den klart et must!!!

Anonym sagde ...

Jeg kan godt lide, at du bruger matas og nivea cremer... det er billigt, og jeg elsker, når billigere cremer gør det godt. Jeg er sikker på, at la mere og rudolph care er godt, men jeg ville til gengæld blive stresset, hvis jeg skulle bruge så mange penge på cremer.
//Nela