13. august 2010

Status CFW onsdag + torsdag.

Photobucket

Til Zarah Voight-event.

Photobucket

Fantastiske cupcakes (denne med lakridsskum, uhhhhhmm) fra Gryberg i Sølvgade.

Photobucket

Kæmpe menneskemængde på vej ind til Rützou.

Photobucket

Karen By Simonsen i Kgs. Have.

Photobucket

Jeg kan bedst lide finalen til shows. Så får man lov at se hele kollektionen samlet og modellerne smiler. Det er dejligt!

Photobucket

Bloggercamp i Terminal-2, består i princippet af 6 kæmpe MAC-computere og en masse cola light.. :) Dejligt sted.

Photobucket

Rigtig fin skjorte fra WoodWood SS11 med sorte kys på. MÅ HAVE!

Photobucket

Fin finale hos Stylein, som viste en meget flot og anvendelig kollektion.

Photobucket

Hos Vilsbøl de Arce havde de optaget musikken på storskærm - Det gav en ret speciel stemning.

Photobucket

Finale hos Vilsbøl de Arce - Meget inspirerende show!

Så blev det sørme fredag! Her får I lige billeder fra onsdag + torsdag plus mine tanker om CFW so far.

Mine favorit SS11-shows er indtil videre er Karen By Simonsen og Stylein. Begge steder var kollektionerne anvendelige og man kunne i princippet taget tøjet af modellerne og tage det på. Sådan noget tiltaler mig meget, da jeg har svært ved at forestille mig sommerens tendenser, hvis en designer viser det ene ekstravangante showpiece efter det andet. Tilgengæld bliver jeg vildt inspireret af designere der formår at lave en kollektion, der er brugbar og ligetil. Selvfølgelig er der undtagelser, for jeg mistede alligevel pusten (på den gode måde) til Vilsbøl de Arce i går aftes - hold kæft, hvor var det smukt, inspirerende, kunsterisk og fængende. Der var mange fine elementer hos både Karen by Simonsen, Stylein og Vilsbøl de Arce, som klart vil blive store tendenser til næste sommer. Mere om det senere.. :)

Der har været ekstremt meget fokus på modebloggerne til CFW og hvor er det er godt med fokus på det her fænomen, som mange af os bruger hver eneste dag. Men jeg synes bare ikke at det er et realistisk billede, som medierne maler. Der er INGEN danske modebloggere, der har akkreditation til alle shows, da det i år har været op til designerne selv (og deres PR-folk) at beslutte om en blogger skulle have adgang til de enkelte shows. Hvor der ikke er så meget tvivl om de udenlandske bloggeres plads til CFW (de fleste er akkrediterede), så er der stor tvivl om os danske bloggeres plads til CFW. Misforstå mig nu ikke - Det er helt ok at jeg ikke har fuld akkrediation til shows og jeg er stor fortaler for at designere/pr-folk udvælger de bloggere, de mener er mest relevante for deres målgruppe/produkt etc. og jeg er helt med på at modeugen mest er for pressefolk, pr-folk, indkøbere etc. Men det kunne bare være dejligt, hvis vores plads til CFW var lidt mere defineret.

For mit eget vedkommende deltager jeg i CFW, fordi jeg interesserer mig for mode og fordi det er vigtigt for mig at se sæsonernes tendenser. Jeg elsker også at mærke stemningen til modeugen.. :) Jeg deltager, fordi jeg ikke kan lade være, ligesom at jeg har blogget hver dag i to år, fordi jeg ikke kan lade være.. Mode og blogging er min store passion ved siden af mit almindelige liv. Jeg elsker stemningen til CFW, men mine forventninger er ikke store - Derfor bliver jeg aldrig skuffet, men derimod overrasket over at få en siddeplads eller lykkelig over, hvor gode cupcakes Zarah Voight byder på. Jeg tror virkelig, at det er opskriften på en god modeuge for en dansk modeblogger, som mig.. :)

7 kommentarer:

Guapizimo sagde ...

OMG der er mange til Rützou, det er måske normalt for de shows der er på Rådhuset? Skal derinde senere i dag, så det bliver da spændende ;)

Selvom jeg ikke har deltaget direkte i modeugen, så kan man alligevel mærke det summer inde i Kbh. City og det synes jeg faktisk er dejligt! :)

Louise sagde ...

Åhh Kia, i dine sidste 6 sætninger fik du lige opridset, det jeg mener er den helt rigtig tilgang til modeugen. Har bare ikke helt selv kunne formulere det i den debat, der foregår på min blog lige nu :) så tak for det at sætte ord på det, jeg tænker!
/Louise

Sara sagde ...

Hej Kia

Rigtig godt indlæg! Har lige læst på Berlingske, at de synes, at Wood Wood's show var virkelig kedeligt, hvad synes du om det ? :)

- Sara :)

Guldlog sagde ...

Er meget enig i din formulering omkring modeugen og bloggernes placering midt i det hele. Meget præcist og fint indlæg, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Du har en god jordnær tilgang til det, tak for det:-)

Og øv at jeg ikke fik hilst på dig i bloggercamp i går...

Tina sagde ...

Du har altid en god indgangsvinkel til mange ting :) Rigtig meget jordnær man skulle næsten tror du var jyde :) haha sådan en som tager det lidt oppe fra og ned :)

/Tina

Alex sagde ...

Det hedder Vilsbøl de Arce. Og netop fordi du (modebloggere) fremhæver bl.a. Stylein som et favoritshow pga. "anvendelighed" bør danske modebloggere ikke akkrediteres til ethvert show blot i kraft af deres blogging - jeg ved at det er en generalisering af bloggere generelt og du må ikke tage dette som personlig kritik af hverken dig eller din blog. Men efter min mening er det, der gør rigtig mange danske modeblogs så himmelråbende ligegyldige, netop at bloggerne bruger deres, faktisk ret "værdifulde" showakkreditationer til at formidle en "anvendelig" kollektion. Dansk mode har så meget mere at byde på, og jeg synes det er så trist og ærgeligt at de skæve, originale, smalle og ikke mindst inspirerende (meget subjektivt, I know) kollektioner må lade pladsen vige til fordel for "anvendelige" kollektioner - blot fordi (mange) bloggere, når det kommer til stykket, ikke har mere forstand på mode end som så og desuden ikke har "indsigt" nok i branchen til at sætte sig udover hvad der liiige kan tages direkte af modellerne og tages på (læs: hvad der kan fås i enhver highstreet butik om 5 sekunder). Synd og skam, når I nu netop får så ekstremt meget taletid under en begivenhed som modeugen.

Jeg ved godt at dit indlæg er et udtryk for dine egne holdninger og dem kan jeg selvfølgelig ikke gøre mig til dommer over - jeg ville blot komme med mit syn på sagen.

Fortsat god modeuge.

Kia sagde ...

Hej piger,

Jep, ingen store forventninger kan give en en rigtig god modeuge.

Alex - Tak for din påmindelse det er rettet nu - Kan virkelig godt se at en simpel fejl, som det viser at jeg ikke ved noget om mode. Det kan jeg virkelig godt se.

MIT fokus under modeugen er anvendelig mode og anvendelige tendenser, fordi det er det mine læsere vil se og det er den form for mode jeg selv kan lide. Faktum er, at der bliver lavet masser af flot anvendelig mode i DK også - Hvorfor skal jeg ikke fokusere på det? Er det mere rigtigt og mere fashion at elske shows med mindre anvendelig mode? Som jeg ser det, er din holdning meget snobbet - "rigtig mode er ikke anvendelig mode" siger du..

Som jeg ser det, så har jeg lige så meget ret til at nyde modeugen og deltage, SELVOM jeg ikke dækker den "kunsteriske" mode. Hvordan jeg så vælger at dække modeugen her på MIN blog, kan du jo være utilfreds med, og heldigvis for dig findes masser af andre steder/bloggere, der dækker modeugen på en anden måde.

Desuden får jeg taletid omkring modeugen på min egen personlige blog og hvorfor skulle jeg ikke have lov til det?!

Jeg ELSKER mode, lad mig nu bare gør det.

Kia.