25. august 2010

Kias skønhedsfavoritter #3 - Dufte.

Photobucket

Jeg har generelt ikke det store udvalg af dufte. Jeg foretrækker at have lidt, men godt. De to cleanparfumer har jeg næsten lige tilføjet min lille samling og det passede perfekt, da jeg lige har brugt en gammel Kenzo parfume op. Min ultimative duftfavorit er klart Stella MacCartneys 'Stella in two peony'. Den dufter så godt og minder mig altid om gode ting, når jeg tager den på. Ellers har jeg også en svaghed for alle Marc Jacobs parfumer, dem har jeg haft en del af sin tid. Næste køb bliver nok endnu en Clean-parfume, nemlig 'warm cotton'.. Den glæder jeg mig til at prøve..

Fortæl mig om dine parfumefavoritter - Hvad dufter du af og hvorfor?

29 kommentarer:

Hazel sagde ...

Clean "Warm cotton" ;-) Jeg købte den lige før jeg flyttede nogle måneder til Moskva, så nu minder den mig om den tid... Men nu er jeg jo gået i gang med et øko-projekt, så næste gang bliver det nok noget andet.

Julie sagde ...

Jeg har kun en parfume (En duft af Kylie Minogue der hedder "Showtime"), som jeg fik i gave. Den er jeg dog ikke så vild med, syntes den er alt for sød. Jeg har endnu ikke fundet nogen yndlingsduft, selvom jeg leder på livet løs ;)

Katrine Anna sagde ...

Hvilket kamera har du? Jeg leder selv, og nu har jeg lidt småtravlt med at få det købt :-)

Katrine

www.rasberryrecord.blogspot.com

Andra sagde ...

Iblandt mine parfumer har jeg tre favoritter. Min evige favorit er Paris Hiltons "Heiress", fordi den er så blød i duften, Kenzos "Summer", fordi den minder mig om ting fra barndommen og til sidst er den nyeste, som jeg også har fået blogget en hel del om, Giorgio Armanis "Acqua di Gioia", fordi den simpelthen er frisk og lækker. Jeg tænker bare FERIE, når jeg dufter til den. Mmh.

Signe O. sagde ...

Jeg Bruger YSL's nye "Parisienne", fordi den dufter så skønt af roser, er blid uden at dufte for sødt. Jeg bruger den fordi jeg synes duften udtrykker mig som person (- jeg har et blidt og mildt, typisk skandinavisk udssende) Og så gør blomsterduften at jeg ikke glemmer sommer, selv på en regnvejrsdag ;)

Christina sagde ...

Hvor køber du dine Marc Jacobs? :)

Nanna sagde ...

Jeg har netop købt den økologiske parfume, Love Coco, fra Honoré de Près. Uhh, den dufter skønt af kokos, koriander og vanilie på en meget anderledes og slet ikke vammel måde. Det må være min nye favorit efter jeg er gået all øko :-)

cherry sagde ...

ynglings duften er touch of pink lacoste, så er der pure purple hugo boss og på mit arbejde står der musk the body shop .

Nina sagde ...

Hmm, der er så mange dufte jeg er vild med. Men jeg har dog en, som jeg synes dufter fantastisk. Helt klart min yndlings i samlingen. Den er fra D&G og hedder 3 l'impératrice. Elsker den!

Hilsen Nina.

Lise Jørgensen sagde ...

Jeg bruger Ralph Lauren "Romance", den er bare blevet min faste duft.. Jeg bruger faktisk kun den.. Jeg ahr også Marc Jacobs"Daisy", men den bruger jeg bare ikke så meget, den er bare så fin..

Anonym sagde ...

Chloe!

Sofie Amalie Blomsterberg sagde ...

Jeg har Hypnose - Lancome som jeg mest bruger om vinteren fordi duften er lidt tung i det. Så har jeg også SPJ's - Lovely, Anna Sui - Secret Wish som også har en fantastisk sommerduft. Desuden er har jeg også Escada - Into the Blue. Men min yndlingsduft må helt klart være Miranda fra det franske parfumeri Fragonard. Den har den mest fantastiske vanilleduft uden at den bliver vammel :)

Anonym sagde ...

Chance og Mademoiselle fra Chanel :-)

Ann-Sophie sagde ...

Jeg har brugt Hugo Boss Deep Red i næsten 10 år. Jeg elsker den duft der kommer når hjertenoterne blandes med min egen duft. Jeg synes sågar, at den dufter "forkert" på andre,..
Jeg bruger den tilgengæld kun privat, måske fordi duften er så personlig for mig. Så hver gang jeg er på arbejde kommer en af mine andre dufte i brug.

Jeg har endnu ikke mødt nogen anden duft, jeg elsker højere.

Lotte sagde ...

Jeg bruger 2 forskellige Hummel dufte. Billigt men super skøn duft. :-)

rebecca sagde ...

Jeg har lige købt body shops marrocan rose, den dufter fantastisk.

Lige en helt anden ting, hvor kan man købe line & jo i københavn?

Anonym sagde ...

Issey Miyake! FTW

Louise. sagde ...

I Forhold til hvor meget jeg rent faktisk bruger dem, har jeg alt for mange parfumer, men jeg kan godt lide at have noget at vælge imellem.De fleste er meget friske i duften, jeg bryder mig slet ikke om når det bliver for tungt.

Favoritterne er: Red delicious og Be delicious; DKNY - Miss Dior Cherie; Dior - Marc O´Polo Woman; Marc O´polo og min darkhorse - Angel; Tierry Mugler.

Men min ynglings duft er Un Chardin Sur Le Nil; Hermes, som jeg opdagede da jeg boede hos min tante i en periode - så dejlig duft! Også minder den mig om min seje og sofistiskerede tante.

Anonym sagde ...

Gucci eau de Parfum II er helt fantastisk! :-)

Sophie Moriis sagde ...

Coco Chanel - Mademoiselle.. har aldrig fået så mange komplimenter for en parfume før og så holder den fantastisk længe og dufter så frisk og godt. Kan klart anbefales.

Anonym sagde ...

Jeg tilslutter mig Stella in two Peony, den er god og i det hele taget Stella McCartneys dufte.

Ida Amalie sagde ...

Jeg bruger The Body Shop's parfume med duft af æble - Den er super frisk og forårsskøn! Jeg har virkelig en svaghed for æbleparfumer! Jeg kan derimod ikke fordrage søde parfumer..

lisa sagde ...

Jeg sværger til stella in two, den eneste jeg bruger, den er suværen:)

Anonym sagde ...

Goooddag :-)

et lille fif eller whatever, men jeg været i Vila og købe en rigtig fed sort lang kjole, ligesom en maxii kan man vel sige, bare med trekvart ærmer, super fed! Eller, når du ser den hænge der på knagen ser den rigtig kedelig ud, men på og evt. med din ugle halskæde på ville den være super fed. Tænkte at den var noget for dig.. I vila for 150 Kr. :-)

- Glæder mig til at høre hvad du synes om den, hvis du en dag ser den :-D
// Louice

Matilde sagde ...

Jeg har faktisk præcis de samme favoritter som dig :) En svaghed for Marc Jacobbs og Clean parfumer. Har dog ikke Stella MacCartney'en. Måske jeg skulle overveje den så :)

Mindes at jeg en gang har duftet til Cleans Warm Cotton og konstateret at den var meget vammel. Men måske husker jeg forkert. Ellers, hver sin smag jo ;)

A Shopaholic is loose sagde ...

Orv, jeg synes nu du har mange! Er selv vild med Stellas! ;-D

Hugs fra
A Shopaholic is loose... ;0)

http://ashopaholicisloose.blogspot.com

ida sagde ...

D'Issey Miyake er fantastisk!

Laura sagde ...

Hver dag bruger jeg Chloe Intense, den er helt fantastisk.

Ellers bruger jeg sommetider Chanel - Coco Mademoiselle.

Jeg synes parfumer er noget helt specielt. Det er ikke noget mere fantastisk, end at finde en parfume som bare passer helt perfekt til en selv .. det er som at finde en lille smule af sin egen personlighed på flaske.

Maiken sagde ...

Min absolutte favoritparfume er Chanel no. 5. Den dufter bare så meget af rigtig kvinde, kan man vist godt sige. Jeg føler mig så feminin og lækker med den duft på.
Ellers er jeg også glad for Miss Dior Cherie. Den skulle dufte af jordbærsorbet og karamelliserede popcorn:p Det ved jeg ikke helt om den rent faktisk gør. Men lækker er den.
Ellers bruger jeg æbleblomstolie, rosenolie og pachoulieolie. Billigt, holder længe og så kan man jo få alle mulige og umulige dufte på den måde^^