24. august 2010

Kias skønhedsfavoritter #2 - Makeup.

Photobucket

Mine makeup rutiner er meget begrænsede, da jeg er en "naturligheds-pige", som min tidligere svigermor engang kaldte mig.. :) Altså hun har/havde ret, jeg lægger meget vægt på at se naturlig ud, især når det kommer til makeup. Jeg bruger ca. 7 min. på at lægge makeup til hverdag og ca. 14 min. når jeg skal noget udover det sædvanlige. Haha.

Læber - Jeg starter med at tage en eller anden form for promade på mine læber, ved ikke hvorfor.. :S Måske for at få gloss-effekten? Har en del at vælge imellem, men elsker Vaseline, Carmex og Weledas 'everon lippenpflege'. Til fest har jeg et par MAC læbestifter i brun og rødlige nuancer.

Øjne - På øjnene lægger jeg en øjenskygge, har en del paletter fra Chanel og Dior, som jeg har købt på ferier i de sidste par år. De er holdt i brunlige og guld-agtige nuancer, da jeg synes at de farver passer mig bedst.. Jeg bruger en hvid highlighter under øjenbrynet og i øjenkrogen - I øjeblikket er min highlighter vist bare en hvid mineraløjenskygge fra et mærke, der hedder Bellápierre cosmetics - Den lå i en goodiebag under modeugen i februar og var super god, så den har jeg brugt meget.. Når det skal være rigtig dramatisk har jeg en sort øjenskyge fra E.L.F, som er perfekt til smokeyeyes. Desværre et look, jeg ikke worker så tit. Jeg har ikke så mange eller særlig lange øjenvipper, så jeg bukker altid mine øjenvipper inden jeg putter mascara på. Jeg har god erfaring med at varme øjevippebukkeren et par sekunder med føntørren, så bukker den endnu bedre. På vipperne putter jeg først et lag Maxfactor 'lash extension effect', der forlænger mine manglende vipper. Herefter putter jeg et lag af Diors fantastiske mascara 'dior show iconic', som giver god fylde og helt sorte vipper.

Hud - Det er først i de sidste 2-3 år at jeg er begyndt at bruge foundation. Jeg er blevet meget glad for Maybellines 'pure liquid mineral foundation'. Jeg putter et tyndt lag på og det blender fantastisk ind i huden og ser meget naturligt ud. Pudder har jeg heller ikke altid brugt, men det gør jeg nu engang i mellem, når jeg skal noget og gerne vil have et rent, mat look. Er blevet glad ved Manhattan clearface 'compact powder'. I foråret fik jeg tilsendt et par produkter fra E.L.F, fordi jeg skulle skrive om det i Chili. Jeg fik bl.a. deres 'warm bronzer'-palette og deres blush. Har brugt begge ting lige siden. De kan virkelig anbefales, også er prisen vist ret god!

That's it! Meget simpelt!

Bruger I nogle af ovenstående produkter eller har I nogle gode råd/anbefalinger - Så del gerne! :)

14 kommentarer:

KEA in the big apple sagde ...

Jeg bruger også den der foundation fra Maybelline og den er SÅ god. Jeg hader at bruge mange penge på skønhedsprodukter, men hader tilgengæld også makeup i dårlig kvalitet.... But THIS I like (:

Anonym sagde ...

Både Carmex, foundationen og Lash Extension Effect er også på mit lager, og det er også nogle musthaves for mig! ;-) Desværre har jeg ikke min foundation i den helt rigtige farve, men jeg har Normateint fra Vichy, som også er rigtig god (man skal bare overhovedet ikke have tør hud for at bruge den, så begynder huden at skalle!) :-)

Anonym sagde ...

Lige et tip til dig.

I stedet for først at tage den mascara der forlænger vipperne på så byt om. Den der giver vidde virker meget bedre på "rene" øjenvipper mens den der giver længde virker mindst ligeså godt med et lag under.

june... sagde ...

Hej Kia :)

Jeg har altid fået at vide at vaseline bare lagde et lag udenpå læberne pga. det ikke giver noget næring til læberne, og det gør så ens læber bliver endnu mere tørre :(

Jeg bruger selv Mentholatum lip balsam med faktor 10, som hjælper mod sprukne læber, hvis man bruger den et par dage i træk :)

Fed blog :)

Vh. June
pixeleret.blogspot.com

Kia sagde ...

AK - Ja, maybellines mineralfoundation er god! Godt mascaratip.. Det vil jeg prøve..

Super mascaratip, det må jeg prøve!!

June - Det har du nok ret i. Jeg bruger det mest også til at få en glosseffekt.

Camilla - Vichys makeupprodukter har jeg ikke så god erfaring med. Kun deres solcremer.
Kia.

Ida sagde ...

Hvor forhandles ELF? (:

Kia sagde ...

Hej Ida,

ELF forhandles lige her:

http://eyeslipsface.dk/

Ida sagde ...

Tusind tak! Det er jo så billigt! :D

Ida sagde ...

Ps. Kia jeg elsker din blog :)

Julie sagde ...

Hvis du vil bruge lidt ekstra tid på dine øjne, så vil jeg anbefale du bruger en sort eyeliner til at lægge mellem de øverste vipper, det kræver lidt håndsnilde, men jeg gør det ofte og får altid komplimenter for mine meget markerede øjne + jeg synes man ser meget mere vågen ud :)

Kia sagde ...

Hej Ida og Julie.

Tak og selv tak.

Godt tip med øjene.. .:)

Marlene sagde ...

Jeg har også brugt pudderen fra Manhattan clearface og den er super god, men man kan let komme til at få for meget på, da den er meget dækkende...

Anonym sagde ...

hej kia,
synes det er en rigtig fed ide det med a bruge en gloss før farve på læberne, men lad mig give dig et godt råd, brug ikke vaseline til læberne, fordi den er så stærk at den går ind og lukker for dine læber så de ikke kan ånde, hvis du forstår hvad jeg mener...
men ellers en fed blog!!!

Anonym sagde ...

Det er vist noget i har misforstået det med vaselinen. Den hjælper rent faktisk med at fugte læberne (og holde varmen) men du kan faktisk også lave din egen makeup ud af vaseline, har selv prøvet at lave lipgloss og det fungerer rigtig godt.

Og lige endnu et tip: hvis du overhoved ikke gør noget med dine læber før læbestift så holder den meget længere... håber du kunne bruge mine råd til noget, det har i hvert fald hjulpet mig rigtigt meget :D